
Τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας, η έλλειψη εργατικού δυναμικού και οι ανισορροπίες στα δίκτυα των εφοδιαστικών αλυσίδων αύξησαν τα κόστη μεταφοράς εμπορευμάτων διά θαλάσσης το 2021, σύμφωνα με το ΔΝΤ. Στο πλαίσιο αυτό, οι ναύλοι για τα containerships τετραπλασιάστηκαν από την αρχή της πανδημίας, με τα μεγαλύτερα κέρδη να καταγράφονται τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2021.
Ωστόσο, από τον Σεπτέμβριο, όταν οι ναύλοι των containerships άγγιξαν ιστορικά υψηλά επίπεδα, καταγράφεται πτώση της τάξης του 16%, με τις απώλειες κυρίως να αφορούν τις διαδρομές μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, σημειώνει το ΔΝΤ.
Η πτώση αυτή, κατά το ΔΝΤ, καταδεικνύει ότι η ισχυρή ζήτηση για εμπορεύματα υποχωρεί μετά το peak που καταγράφεται μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου. Την ίδια ώρα, οι αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ αποφάσισαν την επέκταση των ωραρίων λειτουργίας των λιμανιών, προκειμένου να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητά τους και να μειώσουν τη συμφόρηση και τις καθυστερήσεις.
Παρά την καταγραφείσα πτώση, οι ναύλοι ενδέχεται και φέτος να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα. Άλλωστε, ζητήματα που σχετίζονται με την προσφορά δεν επιλύονται άμεσα. Υψηλότερα κόστη μεταφοράς και ελλείψεις προϊόντων θα αυξήσουν τις τιμές. Η UNCTAD εκτιμά ότι, εάν οι ναύλοι συνεχίσουν την αυξητική τους τάση έως το 2023, τα κόστη εισαγωγών και οι τιμές καταναλωτικών προϊόντων θα αυξηθούν αντίστοιχα κατά 10,6% και 1,5%. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι ο αντίκτυπος θα είναι δυσανάλογα μεγάλος για μικρές αναπτυσσόμενες νησιωτικές χώρες, οι οποίες ως επί το πλείστον βασίζονται στις θαλάσσιες εισαγωγές εμπορευμάτων. Από την άλλη, μικρότερες χώρες, που εξάγουν πρώτες ύλες, θα καταστούν λιγότερο ανταγωνιστικές και θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στον δρόμο τους προς την ανάκαμψη, στο σενάριο που τα κόστη μεταφοράς παραμείνουν υψηλά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ