
Η Συρία προσχώρησε την Τετάρτη στην κινεζική πρωτοβουλία Belt and Road (BRI), προκαλώντας αντιδράσεις στη διεθνή διπλωματική κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα, πριν από λίγες ημέρες, στη Δαμασκό, οι δύο χώρες υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεννόησης (MoU) στο πλαίσιο της ένταξης της Συρίας στα προγράμματα που αφορούν το BRI.
Εκπρόσωπος της συριακής κυβέρνησης υπογράμμισε ότι η ένταξη της Συρίας στην πρωτοβουλία αναβιώνει τον παλιό ρόλο της χώρας στον ιστορικό Δρόμο του Μεταξιού, ενώ παράλληλα θα βοηθήσει στην ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας με την Κίνα και με άλλες χώρες. Παράλληλα επισήμανε ότι η υπογραφή της ένταξης της Συρίας στην πρωτοβουλία αντικατοπτρίζει μια πολυετή ιστορία φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
Από την πλευρά του, ο Κινέζος πρέσβης στη Δαμασκό υπογράμμισε ότι η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών προσφέρει τη μεγαλύτερη, μέχρι στιγμής, διεθνή συμβολή στην οικονομική ανασυγκρότηση και στην κοινωνική ανάπτυξη της Συρίας και συνάδει με την έντονη παγκόσμια επιθυμία για ευρεία οικονομική συμμετοχή. Ο Κινέζος πρέσβης σημείωσε επίσης ότι η πρωτοβουλία έχει γίνει η ευρύτερη πλατφόρμα διεθνούς συνεργασίας στον κόσμο και ανοίγει νέους ορίζοντες για το εμπόριο στην περιοχή.
Το BRI, που προτάθηκε από την Κίνα το 2013, περιλαμβάνει την Οικονομική Ζώνη του Δρόμου του Μεταξιού και τον Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού του 21ου αιώνα, με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου εμπορίου, επενδύσεων και υποδομών που συνδέει την Κίνα με άλλα κράτη κατά μήκος του ιστορικού Δρόμου του Μεταξιού, χωρίς όμως να περιορίζεται μόνο σε αυτές τις γεωγραφικές περιοχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ