LNGCs: Κορυφαία επιλογή η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία

LNGCs: Κορυφαία επιλογή η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία

135
LNGCs: Κορυφαία επιλογή η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία

Είναι γνωστό πως η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία αδυνατεί να ανταγωνιστεί αντίστοιχες ασιατικών κρατών, κυρίως λόγω των επιδοτήσεων που λαμβάνουν οι τελευταίες. Όμως, η ευρωπαϊκή τεχνογνωσία είναι ύψιστου επιπέδου, και αυτό διαφαίνεται στην κυριαρχία της στην κατασκευή δεξαμενών για LNGCs.

Ειδικότερα, η εισηγμένη στην κεφαλαιαγορά του Παρισιού Gaztransport & Technigaz (GTT) εξασφάλισε ακόμη ένα συμβόλαιο, βάσει του οποίου θα εξοπλίσει με δεξαμενές πλοίο που ναυπηγείται στη νοτιοκορεατική Samsung Heavy Industries. Μάλιστα, μέσα στον Δεκέμβριο του 2021, η GTT εξασφάλισε συμβόλαια για τον εξοπλισμό 16 LNGCs. H ίδια η GTT υπογραμμίζει πως τα δύο τρίτα των LNGCs είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες της.

Συνεπώς, καθίσταται εμφανές πως η GTT πρωταγωνιστεί στον εξοπλισμό LNGCs, το οποίο ωστόσο δεν συνιστά απαραίτητα επιλογή των ναυπηγείων. Μάλιστα, υπάρχει «κόντρα» μεταξύ της GTT και των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία καταβάλλουν δικαιώματα (royalties) για κάθε πλοίο που ναυπηγείται σε αυτά και εξοπλίζεται από την GTT.

Την ίδια ώρα, οι προσπάθειες των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων, όπως η SHI, η DSME και η HHI, να εισέλθουν ‒με ανταγωνίστριες της GTT‒ θυγατρικές στην αγορά εξοπλισμού πλοίων δεν έχουν αποδώσει επί του παρόντος τους επιθυμητούς καρπούς. Ο λόγος είναι πως η GTT συνιστά κορυφαία επιλογή ναυτιλιακών εταιρειών και ναυλωτών χάρη στην αξιοπιστία της σε θέματα ασφάλειας.

Καθώς οι παραγγελίες για LNGCs αυξάνονται, η Ευρώπη μέσω της GTT βρίσκεται σε περίοπτη θέση για να «καρπωθεί» την άνθηση της εν λόγω αγοράς ναυπηγήσεων.

Φωτό: Garry Chapple/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.