
Οι ιαπωνικές εταιρείες MTI Co. Ltd., Nabtesco Corporation, Nihon Shipyard Co. Ltd., BEMAC Corporation, NYK Line και ο νηογνώμονας ClassNK συμμετέχουν σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο εστιάζει στην ανάπτυξη συστημάτων αυτοματοποιημένης λειτουργίας κινητήρων πλοίων μικρών αποστάσεων. Το νέο πρόγραμμα, το οποίο έχει ως απώτερο στόχο τη δημιουργία μιας νέας γενιάς πλοίων μικρών αποστάσεων, τα οποία θα χαρακτηρίζονται από υψηλά επίπεδα αυτοματισμού, επιλέχθηκε από το ιαπωνικό Υπουργείο Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού (MLIT) στο πλαίσιο του προγράμματος «2021 Support Project for R&D in Promoting Aggregation and Cooperation in the Maritime Industry», που υλοποιεί το υπουργείο.
Σύμφωνα με τον ClassNK, ο κλάδος της ακτοπλοΐας κινδυνεύει στο μέλλον να βρεθεί αντιμέτωπος με ελλείψεις πληρωμάτων και, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτός ο κίνδυνος και οι πιθανές συνέπειές του στην ασφαλή λειτουργία των πλοίων, η νέα σύμπραξη θα στοχεύσει σε πρώτο στάδιο στην εκτίμηση των βασικών αιτιών που προκαλούν μηχανικές βλάβες στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας ως βασικά εργαλεία προσομοιωτές. Στη συνέχεια θα αναπτύξει ένα σύστημα απομακρυσμένης παρακολούθησης κινητήρα, το οποίο θα είναι σε θέση να κρίνει και να λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο αποκατάστασης των βλαβών που ενδέχεται να προκύψουν στον κινητήρα.
Με αυτόν τον τρόπο, ένα κέντρο ελέγχου στη στεριά θα παρακολουθεί την κατάσταση των κινητήρων ενός ολόκληρου στόλου, διατηρώντας υψηλά επίπεδα ασφαλείας ακόμα και αν μειωθεί στο μέλλον ο αριθμός των μελών του πληρώματος που ασχολούνται με τη διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του κινητήρα του πλοίου. Παράλληλα, η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος απομακρυσμένης παρακολούθησης θα μπορούσε να ανοίξει νέες θέσεις εργασίας για ναυτικούς στα κέντρα παρακολούθησης στη στεριά, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να απασχοληθούν σε ένα λιγότερο απομονωμένο εργασιακό περιβάλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ