
Η σημαντικότητα των λιμένων της Καλιφόρνια, Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς, για το διεθνές εμπόριο αντανακλάται στο γεγονός πως το 40% όλων των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης διέρχονται από τους τερματικούς τους. Μέσα στο 2021, η επιμένουσα λιμενική συμφόρηση οδήγησε στη συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς αυτών των λιμένων, ωθώντας τις αρμόδιες λιμενικές αρχές να ανακοινώσουν, τον Οκτώβριο του 2021, την επιβολή προστίμου σε ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων τα εμπορευματοκιβώτια παρέμεναν άνω του επιτρεπομένου στους τερματικούς σταθμούς τους. Έκτοτε, όμως, η επιβολή του εν λόγω έκτακτου μέτρου αποσυμφόρησης μεταφέρεται από εβδομάδα σε εβδομάδα.
Ειδικότερα, βάσει ανακοίνωσης της λιμενικής αρχής του Λος Άντζελες, η επιβολή του μέτρου αναβάλλεται και θα επανεξεταστεί στις 10 Ιανουαρίου 2022. Σημειώνεται πως, από όταν ανακοινώθηκε το μέτρο, στις 25 Οκτωβρίου, τα δύο λιμάνια σημείωσαν αθροιστική μείωση της τάξεως του 35% στον αριθμό των containers που παρέμεναν στους τερματικούς τους άνω του επιτρεπομένου.
Εφόσον το μέτρο τεθεί σε ισχύ, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα έρθουν αντιμέτωπες με ιδιαίτερα υψηλά πρόστιμα, τα οποία θα αυξάνονται με τον τάχιστο ρυθμό των $100 ανά ημέρα ανά container από το εναρκτήριο ποσό των $100.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει ο κ. Lars Jensen, CEO της Vespucci Maritime, σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η βελτίωση που είχε καταγραφεί εντός του Δεκεμβρίου στην απομάκρυνση των containers έχει σχεδόν εξανεμιστεί και πλέον επιστρέφουμε στα επίπεδα Νοεμβρίου, οπότε και η μείωση των containers ήταν στο 33%.
Παράλληλα, το λιμάνι του Λος Άντζελες ανακοίνωσε στα τέλη του 2021 πως προσβλέπει στη θέσπιση ενός αντίστοιχου μέτρου για τα άδεια containers που παραμένουν στον λιμένα περισσότερο από εννέα ημέρες. Όπως δήλωσε o Executive Director του λιμένα, Gene Seroka, τα μέτρα αυτά δεν έχουν ως στόχο την επιβολή προστίμων αλλά να λειτουργήσουν ως καταλύτες της αποσυμφόρησης των λιμένων της Καλιφόρνια.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ