
Η ιστορία λοιπόν μας λέει ότι αρχικά τα ανοίγματα των πλοίων ήταν ορθογώνια. Ωστόσο, οι ναυτικοί παρατήρησαν ότι υπήρχαν εκτεταμένες φθορές στις γωνίες των «παραθύρων» και δημιουργούνταν ρωγμές όχι μόνο γύρω τους, αλλά και σε ολόκληρο το σκάφος.
Από τον 19ο αιώνα λοιπόν ο σχεδιασμός των ανοιγμάτων ενός πλοίου βασίζεται σε μια θεμελιώδη αρχή της μηχανικής. Η εξωτερική επιφάνεια ενός σκάφους υφίσταται συνεχή πίεση από τον αέρα και τα κύματα. Με τη δημιουργία τετράγωνων ανοιγμάτων σε αυτή την επιφάνεια η πίεση θα εστιαζόταν στις τέσσερις γωνίες και θα δημιουργούσε πιθανές στρεβλώσεις με ενδεχόμενο κίνδυνο εισροής νερού ή και αστάθειας στην πλεύση.
Το στρογγυλό σχήμα του παραθύρου διαμοιράζει ομοιόμορφα την πίεση σε όλη την περιφέρειά του, με αποτέλεσμα η αντίστασή του στη δύναμη του ανέμου, της βροχής και των κυμάτων να αυξάνεται.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των φινιστρινιών είναι χάλυβας, αλουμίνιο, ορείχαλκος, χαλκός και σίδηρος. Ο ορείχαλκος και ο χαλκός προτιμώνται από τον σίδηρο και τον χάλυβα, διότι, ως γνωστόν, ο σίδηρος σκουριάζει από το θαλασσινό νερό, ενώ ο χάλυβας κάμπτεται μετά από μια ορισμένη χρονική περίοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ