
Ενόψει των επερχόμενων κανονισμών για τον περιορισμό των εκπομπών CO2, η εταιρεία τεχνολογίας Langh Tech έχει ξεκινήσει να διερευνά τη δυνατότητα δέσμευσης άνθρακα πάνω στα πλοία, αξιοποιώντας τα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων που είναι ήδη εγκατεστημένα σε αυτά. Η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, ολοκληρώνοντας με επιτυχία δοκιμές σε ένα από τα πλοία της αδελφής της εταιρείας Langh Ship, το οποίο είναι εξοπλισμένο με υβριδικό scrubber της Langh Tech.
Η Langh Tech έχει πραγματοποιήσει αρκετές προκαταρκτικές δοκιμές δέσμευσης του CO2 που εκπέμπεται από τον κινητήρα των πλοίων, χρησιμοποιώντας ένα κλειστού βρόχου SOx scrubber από το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της. Στο πλαίσιο των εν λόγω δοκιμών, προστέθηκαν επιπλέον αλκάλια στο νερό πλύσης του scrubber, προκειμένου να προκληθεί αντίδραση μεταξύ των αλκαλίων και του CO2, δεσμεύοντας έτσι αποτελεσματικά το CO2 στο νερό του συστήματος. Ως αποτέλεσμα, για λειτουργία κινητήρα με φορτίο περίπου 85% παρατηρήθηκε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3,3%, με μια αύξηση της τάξης του 5% (πάνω από το κανονικό επίπεδο) στη δοσολογία αλκαλίων, ενώ για λειτουργία κινητήρα με φορτίο 40% η αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2 έφτασε σχεδόν το 7%. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η κατανάλωση αλκαλίων παρέμεινε σε λογικά επίπεδα, έχοντας μικρή μόνο επίδραση στα λειτουργικά κόστη του πλοίου.
Η λειτουργία δέσμευσης CO2 θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε κλειστού βρόχου ή υβριδικό σύστημα scrubber της Langh Tech, με σχετικά χαμηλό κόστος και με μικρές μόνο αλλαγές στο υπάρχον σύστημα καθαρισμού καυσαερίων.
Παράλληλα, η Langh Tech διερευνά μεθόδους εξαγωγής του δεσμευμένου CO2 από το νερό πλύσης, καθώς και τρόπους αποτελεσματικής αποθήκευσης και/ή αξιοποίησης του δεσμευμένου CO2 είτε πάνω στο πλοίο είτε όταν αυτό παραδοθεί σε ειδικές υποδομές στη στεριά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ