
Προσφορά για την εξαγορά του 100% της Bolloré Africa Logistics, έναντι 5,7 δισ. ευρώ, κατέθεσε η MSC, σύμφωνα με ανακοίνωση του γαλλικού ομίλου Bolloré τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021.
Με την κίνηση αυτή, η MSC προσβλέπει στην επέκτασή της στις εφοδιαστικές αλυσίδες της Αφρικής.
Εφόσον η εξαγορά ολοκληρωθεί, το χαρτοφυλάκιο του ομίλου MSC δύναται να επεκταθεί και στην Ελλάδα, καθώς η Bolloré Africa Logistics συμμετέχει σε κοινοπραξία που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Υπενθυμίζεται πως, τον περασμένο Μάρτιο, το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε τέσσερα επενδυτικά σχήματα για τη Β’ φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης» (ΟΛΑ ΑΕ).
Στη Β’ φάση του διαγωνισμού είχαν προκριθεί τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT
2) Κοινοπραξία CAMERON SA ‒ GOLDAIR CARGO AE ‒ BOLLORE AFRICA LOGISTICS
3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS ‒ EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ
Εν κατακλείδι, με τις νέες επενδυτικές κινήσεις, με επίκεντρο τις εφοδιαστικές αλυσίδες, η MSC θα επεκταθεί στην Αφρική, η οποία αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο μακροπρόθεσμα. Την ίδια ώρα, της προσφέρουν δίοδο για ενίσχυση της παρουσίας της στη Μεσόγειο, και δη στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Αξίζει να σημειωθεί πως η MSC δεν αποτελεί τον μοναδικό κολοσσό στις τακτικές γραμμές που καλοβλέπει τις προοπτικές των ελληνικών λιμένων. Συγκεκριμένα, η CMA CGM, μέσω της θυγατρικής της Terminal Link, συμμετέχει σε κοινοπραξία που κατέχει μερίδιο στην ΟΛΘ ΑΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ