
Οι εταιρείες BP και Maersk Tankers, με την υποστήριξη της Ναυτιλιακής Αρχής της Δανίας, ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις δοκιμές ενός μείγματος βιοκαυσίμου σε δύο δεξαμενόπλοια, αποδεικνύοντας ότι τα βιώσιμα βιοκαύσιμα μπορούν να αποτελέσουν άμεση λύση για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών του ναυτιλιακού κλάδου.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στα δεξαμενόπλοια «Maersk Cirrus» και «Maersk Navigator», τα οποία έχει χρονοναυλώσει η Maersk Tankers στην BP, τα οποία εφοδιάστηκαν με το βιοκαύσιμο Marine B30 της BP, που αποτελείται κατά 30% από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) αναμεμειγμένους με πετρέλαιο πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO).
Οι μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME), γνωστοί και ως βιοντίζελ, είναι ένα ανανεώσιμο εναλλακτικό καύσιμο (βιοκαύσιμο), το οποίο παράγεται κυρίως από ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια και φυτικά ή ζωικά έλαια και λίπη. Έχει φυσικές ιδιότητες παρόμοιες με αυτές του συμβατικού diesel, ενώ είναι επίσης μη τοξικό και βιοδιασπώμενο. Επιπλέον, η προέλευση και η παραγωγή των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του φέρουν πιστοποίηση βιωσιμότητας, σύμφωνα με διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα.
Οι δοκιμές του μείγματος βιοκαυσίμου B30 έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια των ταξιδιών των πλοίων από το Ρότερνταμ στη Δυτική Αφρική, οπότε αξιολογήθηκαν η αξιοπιστία και η απόδοση του μείγματος κατά τη χρήση του τόσο στην κύρια μηχανή όσο και σε άλλα μηχανήματα των πλοίων, καθώς και η συμπεριφορά του κατά την αποθήκευσή του στις δεξαμενές καυσίμων, προκειμένου να προσδιοριστεί το επίπεδο εναλλαξιμότητας με άλλους τύπους καυσίμων.
Τα αποτελέσματα των δοκιμών έδειξαν πως δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα στα μηχανήματα των πλοίων τόσο κατά την κατανάλωση του μείγματος όσο και έπειτα από αυτήν, ενώ δεν απαιτήθηκαν τροποποιήσεις στον κινητήρα ή στις υποδομές των πλοίων.
Η BP στοχεύει στο να προμηθεύει συχνά τα πλοία τα οποία χρονοναυλώνει με μείγματα βιοκαυσίμων, όταν αυτά εφοδιάζονται με καύσιμα στην Ολλανδία και εφόσον οι πλοιοκτήτες και το κράτος σημαίας του πλοίου δίνουν τη σχετική έγκριση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ