Ιαπωνική συμμαχία προς την ανάπτυξη ενός καινοτόμου υβριδικού-ηλεκτρικού πλοίου

Ιαπωνική συμμαχία προς την ανάπτυξη ενός καινοτόμου υβριδικού-ηλεκτρικού πλοίου

134
Ιαπωνική συμμαχία προς την ανάπτυξη ενός καινοτόμου υβριδικού-ηλεκτρικού πλοίου

Η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding έχει συνάψει συμφωνία με την κοινοπραξία e5 Lab, προκειμένου να συνεργαστούν πάνω στον σχεδιασμό ενός υβριδικού-ηλεκτρικού πλοίου με την ονομασία ROBOSHIP.

Στόχος των εταίρων είναι, μέσω της συνεργασίας τους, να αναπτύξουν ένα πλοίο μεταφοράς καύσιμης βιομάζας, χωρητικότητας 499 τόνων, το οποίο θα κατασκευάσει η Honda Heavy Industries για λογαριασμό της ναυτιλιακής εταιρείας Asahi Tanker.

Το ROBOSHIP θα διαθέτει ολοκληρωμένο εξοπλισμό, ο οποίος θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης με μπαταρίες και ηλεκτρογεννήτριες που θα τροφοδοτούν τους κινητήρες πρόωσης, καθώς και λογισμικό για τη διαχείριση του σχετικού εξοπλισμού. Οι γεννήτριες του πλοίου θα μπορούν να καταναλώνουν πράσινα καύσιμα, όπως το LNG, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο, η αμμωνία και τα συνθετικά καύσιμα, επιτρέποντας στο πλοίο να επιχειρεί με μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Παράλληλα, το σύστημα πρόωσης θα ελαχιστοποιεί τον παραγόμενο θόρυβο και τους κραδασμούς, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση, λιγότερες απαιτήσεις συντήρησης των ηλεκτρογεννητριών και μεγαλύτερη ευελιξία στην πηδαλιούχηση του πλοίου.

Τέλος, σύμφωνα με τη Mitsubishi Shipbuilding, o καινοτόμος σχεδιασμός του κύτους του πλοίου θα προσφέρει αυξημένη ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας την απαιτούμενη ισχύ πρόωσης περισσότερο από 20%, επιτρέποντας έτσι στο πλοίο να παράγει λιγότερες εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του καθώς και να επιχειρεί στα λιμάνια με μηδενικές εκπομπές CO2.

Φωτό: www.mhi.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.