
Η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding έχει συνάψει συμφωνία με την κοινοπραξία e5 Lab, προκειμένου να συνεργαστούν πάνω στον σχεδιασμό ενός υβριδικού-ηλεκτρικού πλοίου με την ονομασία ROBOSHIP.
Στόχος των εταίρων είναι, μέσω της συνεργασίας τους, να αναπτύξουν ένα πλοίο μεταφοράς καύσιμης βιομάζας, χωρητικότητας 499 τόνων, το οποίο θα κατασκευάσει η Honda Heavy Industries για λογαριασμό της ναυτιλιακής εταιρείας Asahi Tanker.
Το ROBOSHIP θα διαθέτει ολοκληρωμένο εξοπλισμό, ο οποίος θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης με μπαταρίες και ηλεκτρογεννήτριες που θα τροφοδοτούν τους κινητήρες πρόωσης, καθώς και λογισμικό για τη διαχείριση του σχετικού εξοπλισμού. Οι γεννήτριες του πλοίου θα μπορούν να καταναλώνουν πράσινα καύσιμα, όπως το LNG, τα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο, η αμμωνία και τα συνθετικά καύσιμα, επιτρέποντας στο πλοίο να επιχειρεί με μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Παράλληλα, το σύστημα πρόωσης θα ελαχιστοποιεί τον παραγόμενο θόρυβο και τους κραδασμούς, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση, λιγότερες απαιτήσεις συντήρησης των ηλεκτρογεννητριών και μεγαλύτερη ευελιξία στην πηδαλιούχηση του πλοίου.
Τέλος, σύμφωνα με τη Mitsubishi Shipbuilding, o καινοτόμος σχεδιασμός του κύτους του πλοίου θα προσφέρει αυξημένη ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας την απαιτούμενη ισχύ πρόωσης περισσότερο από 20%, επιτρέποντας έτσι στο πλοίο να παράγει λιγότερες εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του καθώς και να επιχειρεί στα λιμάνια με μηδενικές εκπομπές CO2.
Φωτό: www.mhi.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ