Τα ups & downs των ναυλαγορών

Τα ups & downs των ναυλαγορών

304
Τα ups & downs των ναυλαγορών

Την εβδομαδιαία ανασκόπησή του για τις ναυλαγορές δημοσίευσε την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Σύμφωνα με το ανασκοπικό report, οι ναυλαγορές μεταβλήθηκαν με μικτά πρόσημα, όμως η συνολική εικόνα παραμένει θετική. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea o οποίος λαμβάνει υπόψη τις μεταβολές στους ναύλους των επιμέρους αγορών, αυξήθηκε για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα καθώς διαμορφώθηκε στα $37.882 ανά ημέρα, καταγράφοντας εβδομαδιαία αύξηση 4%. Έτσι, ο μέσος όρος του δείκτη από την αρχή του έτους είναι αυξημένος κατά 91% συγκριτικά με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2020 ενώ κινείται σε υπερδιπλάσια επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο των τελευταίων δέκα ετών.

Ειδικότερα, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων κινήθηκε με μικτά πρόσημα, καθώς τα κέρδη των VLCCs μειώθηκαν σε κάτω των $2.000 ημερησίως, λόγω της υπερπροσφοράς στον Ατλαντικό, ενώ εκείνα των Suezmaxes αυξήθηκαν κατά 74% εβδομαδιαία στα $14.454 ημερησίως.

Παράλληλα, η ναυλαγορά των dry παρέμεινε σε καλά επίπεδα και σύμφωνα με την Clarksons, τα κέρδη μίας διαδρομής των Supramaxes κατέγραψαν αύξηση 8% σε εβδομαδιαία βάση στα $31.813 ημερησίως, ενώ τα κέρδη των Capesizes αυξήθηκαν στα $35.045 ημερησίως.

Σε ό,τι αφορά τα LNGC, οι ναύλοι στη spot αγορά των DFDE LNGCs μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. μειώθηκαν κατά 12% σε εβδομαδιαία βάση στα $185.000. Στους λόγους της μείωσης συγκαταλέγονται η μείωση των φορτίων στον Ατλαντικό και η μεγάλη συγκέντρωση πλοίων.

Τέλος, βάσει της Clarksons κατεγράφησαν μικρές μεταβολές στους ναύλους των containerships, με τον επιμέρους δείκτη να μειώνεται κατά 2% σε εβδομαδιαία βάση.

Φωτό: Khaled Elfiqi/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.