
Στo πλαίσιo της υποστήριξης των προσπαθειών των πελατών της να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει σχετικά με την απανθρακοποίηση του τομέα των μεταφορών των προϊόντων τους, η Maersk πρόσφατα παρουσίασε το σχεδιασμό οκτώ καινοτόμων containerships χωρητικότητας 16.000 TEU, τα οποία θα καταναλώνουν ανθρακικά ουδέτερη μεθανόλη για τη λειτουργία τους.
Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός που παρουσιάστηκε προσφέρει βελτιωμένη κατά 20% ενεργειακή απόδοση ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου που αφορά πλοία παρόμοιου μεγέθους. Επιπλέον, η νέα σειρά αναμένεται να εξοικονομεί περίπου ένα εκατομμύριο τόνους εκπομπών CO2 ετησίως, προσφέροντας στους πελάτες της Maersk τη δυνατότητα να μεταφέρουν τα προϊόντα τους με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.
Τα μήκους 350 μέτρων πλοία θα διαφέρουν σημαντικά από τα μεγάλα containerships που βλέπουμε σήμερα. Οι χώροι ενδιαίτησης του πληρώματος και η γέφυρα θα βρίσκονται στην πλώρη του πλοίου για μεγαλύτερη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η καπνοδόχος θα βρίσκεται στην πρύμνη και μάλιστα μόνο στη μία πλευρά του πλοίου, ελευθερώνοντας έτσι περισσότερο χώρο για επιπλέον φορτίο. Τα πλοία θα διαθέτουν σύστημα πρόωσης με κινητήρες διπλού καυσίμου, οι οποίοι θα μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη και πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Η διαδικασία ανάπτυξης του εν λόγω σχεδιασμού διήρκεσε σχεδόν πέντε χρόνια, καθώς έπρεπε να αντιμετωπιστούν αρκετές προκλήσεις που σχετίζονται με την τοποθέτηση της υπερκατασκευής σε μια πιο εκτεθειμένη θέση, την εύρεση νέων θέσεων για τις σωσίβιες λέμβους και τα φώτα πλοήγησης, καθώς και την τοποθέτηση καμερών ως βοηθητικό σύστημα πλοήγησης.
Την ναυπήγηση των καινοτόμων containerships έχει αναλάβει Hyundai Heavy Industries, με το πρώτο πλοίο της σειράς να είναι προγραμματισμένο για παράδοση στις αρχές του 2024.
Φωτό: www.maersk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ