Ποιος ο αντίκτυπος της πανδημίας στη ναυτιλία

    159
    Ποιος ο αντίκτυπος της πανδημίας στη ναυτιλία

    Έκθεση αναφορικά με την επίδραση της πανδημίας Covid-19 στη ναυτιλία δημοσίευσε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου. Μεταξύ άλλων, η EMSA επικεντρώθηκε στα port calls στους λιμένες της Ευρώπης, όπου η επίδραση της πανδημίας καθίσταται εμφανής ιδιαίτερα το 2020.

    Ειδικότερα, βάσει της EMSA, την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2020 πραγματοποιήθηκαν 639.261 port calls σε λιμένες της Ευρώπης, 12% λιγότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019. Οι μεγαλύτερες ποσοστιαίες μειώσεις κατεγράφησαν το β΄ τρίμηνο, σε αντίθεση με την αρχή και το πέρας του έτους, οπότε και οι μεταβολές ήταν μικρές. Σε ό,τι αφορά την αντίστοιχη περίοδο του 2021, το α’ εξάμηνο σημειώθηκαν ανάμεικτες μεταβολές σε σύγκριση με το 2019, ενώ από τον Ιούλιο και έπειτα οι ποσοστιαίες μεταβολές ήταν καθολικά θετικές. Τα συνολικά port calls την περίοδο αυτή ανήλθαν σε 739.083 για το 2021, αυξημένα κατά 2% σε σύγκριση με το 2019.

    Παράλληλα, καθώς η EMSA εξετάζει την επίδραση της πανδημίας ανά τύπο πλοίου, καθίσταται σαφές πως ο «πέλεκυς» της Covid-19 κατήλθε ισχυρότερα στην επιβατηγό ναυτιλία, τόσο στα κρουαζιερόπλοια όσο και στην ακτοπλοΐα, με μειώσεις της τάξεως του 87% και 40% αντίστοιχα μεταξύ 2019 και 2020. Αντιθέτως, η εμπορική ναυτιλία, και δη εκείνη των χύδην φορτίων αλλά και εκείνη σε εμπορευματοκιβώτια, δεν σημείωσε σημαντικές μεταβολές στα port calls, τόσο μεταξύ 2020 και 2019 όσο και μεταξύ 2019 και 2021.

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.