
Η κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές βρίσκεται στα ύψη και, όπως όλα δείχνουν, θα σκαρφαλώσει σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η S&P Platts, βάσει δεδομένων του οίκου αναλύσεων Alphaliner, η κερδοφορία των δέκα κορυφαίων εισηγμένων εταιρειών διαχείρισης containerships αναμένεται να ανέλθει σε περίπου $120 δισ. το 2021.
Υπενθυμίζεται πως, σε πρόσφατη ανάλυση της Sea Intelligence για την κερδοφορία της περιόδου Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021, η συνολική λειτουργική κερδοφορία των εταιρειών διαχείρισης containerships ξεπέρασε τα $80 δισ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους αριθμούς αυτούς δεν συμπεριλήφθηκε η MSC, η δεύτερη κορυφαία εταιρεία διαχείρισης containerships, η οποία δεν δημοσιοποιεί τα οικονομικά της αποτελέσματα, όντας ιδιωτική.
Την ίδια ώρα, οι επενδυτικές κινήσεις των εταιρειών αυτών δεν ταυτίζονται πλήρως μεταξύ τους. Ειδικότερα, η Evergreen έχει συγκεντρωθεί στην αύξηση του στόλου της, ενώ οι Hapag-Lloyd και CMA CGM δίνουν βάση στη μείωση των οφειλών τους. Ταυτόχρονα, η Maersk διαφοροποιεί το χαρτοφυλάκιο επενδύσεών της, συγκεκριμένα στη χερσαία μεταφορά, αλλά και στις αερομεταφορές.
Παράλληλα, σύμφωνα με την Alphaliner, στην κορυφή των εταιρειών διαχείρισης containerships βρίσκεται η Maersk, σε όρους μεταφορικής ικανότητας, καθώς ο στόλος της διαθέτει συνολική μεταφορική ικανότητα ίση με 4,25 εκατ. TEUs. Κατά πόδας ακολουθεί η MSC, με τον υπό διαχείριση στόλο της να διαθέτει μεταφορική ικανότητα ίση με 4,24 εκατ. TEUs. Ωστόσο, το τέλος της βασιλείας της Maersk είναι κοντά, καθώς το orderbook της δανέζικης εταιρείας είναι αρκετά μικρότερο από το αντίστοιχο της MSC. Έτσι, όταν τα υπό παραγγελία πλοία εισέλθουν στον ενεργό στόλο, η MSC θα διαχειρίζεται στόλο μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερο από τον αντίστοιχο της Maersk.
Τέλος, την πεντάδα των κορυφαίων σε μεταφορική ικανότητα εταιρειών διαχείρισης containerships κλείνουν οι CMA CGM, COSCO και Hapag-Lloyd, με αυτή τη σειρά, ενώ βάσει των orderbook τους δεν έπονται ανακατατάξεις σε αυτή στο άμεσο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ