
H κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης πλοίων Ro-Ro μικρών αποστάσεων UECC, στο πλαίσιο των προσπαθειών απανθρακοποίησης του στόλου της, παρέλαβε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο υβριδικό PCTC διπλού καυσίμου, το οποίο συνδυάζει τη χρήση μπαταριών με καύσιμο LNG.
Το πλοίο με την ονομασία «Auto Advance» είναι το πρώτο μιας σειράς τριών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς οχημάτων και φορτηγών (PCTC), τα οποία κατασκευάζονται στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangnan Shipyard, με τα υπόλοιπα πλοία της σειράς να είναι προγραμματισμένα για παράδοση μέσα στο 2022.
Με μήκος 169 μ. και πλάτος 28 μ., το νεότευκτο PCTC μπορεί να μεταφέρει έως και 3.600 οχήματα σε δέκα καταστρώματα. Η υβριδική τεχνολογία, που περιλαμβάνει τη χρήση μπαταριών και καυσίμου LNG, σε συνδυασμό με έναν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό κύτους για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, θα επιτρέπουν στα νεότευκτα πλοία να υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση της έντασης άνθρακα κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2008 μέχρι το 2030.
Η τεχνολογία κινητήρων διπλού καυσίμου έχει συνδυαστεί με ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας (ESS), το οποίο παρέχεται από τη φινλανδική WE Tech και περιλαμβάνει ένα πακέτο μπαταριών της εταιρείας Corvus Energy, το οποίο θα μπορεί να φορτίζεται είτε μέσω αξονικής γεννήτριας είτε από τις ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου των πλοίων. Μάλιστα, εκτός από την κύρια μηχανή, τα εν λόγω πλοία θα διαθέτουν μόλις δύο βοηθητικές ηλεκτρογεννήτριες διπλού καυσίμου, καθώς το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας και η αξονική γεννήτρια εξαλείφουν την ανάγκη για τρίτη ηλεκτρογεννήτρια.
Τέλος, η υβριδική λύση, η οποία έχει λάβει το notation «Battery Safety» του DNV, θα καθοδηγείται από ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας της εταιρείας Kongsberg Maritime, το οποίο θα δρα ως σύστημα ελέγχου για τη συνολική παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας.
Η UECC πιστεύει πως η λειτουργική ευελιξία και τα χαμηλά επίπεδα εκπομπών των νεότευκτων PCTCs θα τους εξασφαλίσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η ΕΕ σχεδιάζει να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών.
Φωτό: www.uecc.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ