
Θετικές εμφανίζονται οι εξελίξεις στο μέτωπο των αλλαγών πληρωμάτων, σύμφωνα με το Neptune Indicator του Global Maritime Forum.
Συγκεκριμένα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονταν στα πλοία πέραν των συμβάσεών τους μειώθηκε σημαντικά, από το 7,1% στο 4,7%, τον Νοέμβριο. Αισιοδοξία προκαλεί και η μείωση που κατεγράφη στο ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία πάνω από 11 μήνες (στο 0,7% από το 1%). Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για τα μικρότερα ποσοστά που έχουν σημειωθεί από όταν δημιουργήθηκε ο δείκτης Neptune Declaration Crew Change Indicator (NDCCI), τον Μάιο του 2021.
Την ίδια ώρα, ο δείκτης παρουσιάζει ακόμα μία θετική εξέλιξη, καθώς, εντός Νοεμβρίου, αυξήθηκε το ποσοστό εμβολιασμού των ναυτικών, από το 41% στο 49,5%. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι ναυτικοί αποκτούν πρόσβαση σε εμβόλια. Πάντως, υπάρχει διστακτικότητα σε ό,τι αφορά την επιλογή εμβολιασμού, ενώ ταυτόχρονα οι προκλήσεις σε επίπεδο προσφοράς εμβολίων δεν έχουν αντιμετωπιστεί πλήρως σε κάποιες περιοχές.
Επιπλέον, σημαντική πρόκληση για τους ναυτικούς αποτελεί το γεγονός ότι ορισμένες χώρες δεν αναγνωρίζουν την εγκυρότητα των πιστοποιητικών εμβολιασμού, με αποτέλεσμα ναυτικοί να έχουν αναγκαστεί να υποβληθούν σε πολλαπλούς εμβολιασμούς, των οποίων οι δυνητικές επιπτώσεις στην υγεία επί του παρόντος παραμένουν άγνωστες.
Παράλληλα, οι αλλαγές πληρωμάτων αναμένεται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις τον Δεκέμβριο, λόγω πιθανών ακυρώσεων πτήσεων, αυστηρών μέτρων στις επιτρεπόμενες αλλαγές, αλλά φυσικά και λόγω της παραλλαγής Όμικρον, της οποίας ο αντίκτυπος στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς δεν έχει καταστεί ακόμη γνωστός.
Εν κατακλείδι, μέσα στον Νοέμβριο υπήρξε σημαντική πρόοδος σε πολλαπλές προκλήσεις που αφορούν τους ναυτικούς διεθνώς. Όμως, ο εφησυχασμός δεν αποτελεί επιλογή, καθώς η πανδημία βρίσκει νέους τρόπους να επιτίθεται και η μη καθολική αναγνώριση των πιστοποιητικών εμβολιασμού δημιουργεί πρόσθετους σκοπέλους στις μετακινήσεις των ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ