Η Μαρία Αγγελικούση για το παρόν και το μέλλον της ναυτιλίας

Η Μαρία Αγγελικούση για το παρόν και το μέλλον της ναυτιλίας

3017
Η Μαρία Αγγελικούση για το παρόν και το μέλλον της ναυτιλίας

Ενδιαφέρουσες ήταν οι τοποθετήσεις της κ. Μαρίας Αγγελικούση, η οποία ηγείται του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου της Ελλάδας, για το μέλλον της ναυτιλίας κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνέντευξής της στο περιθώριο συνεδρίου του Marine Money.

Αρχικά, αναφερόμενη στα διδάγματα και στις αξίες που της μεταλαμπάδευσε ο αείμνηστος πατέρας της, η κ. Μαρία Αγγελικούση ανέφερε ότι, από τις πρώτες ημέρες παρουσίας της στον όμιλο, ο Γιάννης Αγγελικούσης τής παρείχε αυτονομία και ανεξαρτησία. «Αυτό μου επέτρεψε να “μεγαλώσω” γρήγορα σε ό,τι αφορά τις γνώσεις και την αυτοπεποίθησή μου και επίσης να έχω πάθος για τη ναυτιλία», ανέφερε και πρόσθεσε ότι ο Γιάννης Αγγελικούσης τής έλεγε: «Μην ανησυχείς αν κάνεις λάθη, μάθε από αυτά». Η κ. Αγγελικούση τόνισε ότι η πόρτα του πατέρα της ήταν πάντα ανοικτή, για να ακούσει με προσοχή τους συνεργάτες του.

Δεδομένου ότι ο όμιλος Αγγελικούση διαθέτει έναν στόλο περίπου 150 πλοίων, σχεδόν ισόποσα κατανεμημένων μεταξύ bulkers, tankers και gas carriers, η κ. Αγγελικούση ερωτήθηκε για το εάν δείχνει προτίμηση σε κάποιον κλάδο και εάν θα συνεχίσει τη διαφοροποίηση του στόλου. «Δεν έχω κάποιον αγαπημένο κλάδο. Ξεκίνησα από τα δεξαμενόπλοια και συνεπώς ήταν ο κλάδος με τον οποίο ήμουν περισσότερο εξοικειωμένη στην αρχή. Ωστόσο, όλοι οι κλάδοι έχουν τα συν και τα πλην τους. […] Πιστεύω ότι η διαφοροποίηση μας βοήθησε να επιτύχουμε. […] Σε δέκα χρόνια θεωρώ ότι ο στόλος μας θα είναι τελείως διαφορετικός απ’ ό,τι σήμερα».

Σχετικά με τις προοπτικές του LNG ως μεταβατικού καυσίμου από το πετρέλαιο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ίδια εκτίμησε ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αποτελέσει πηγή ενέργειας για τις επόμενες δεκαετίες και θα συνιστά σημαντικό μέρος του ενεργειακού μείγματος στο μέλλον. «Είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο και εκπέμπει 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Η προσφορά είναι άφθονη και οι υποδομές διαθέσιμες», πρόσθεσε.

Ο όμιλος Αγγελικούση ανέκαθεν αποτελούσε μια καθετοποιημένη πλοιοκτήτρια εταιρεία, η οποία διατηρούσε in-house το management. Σε σχετική ερώτηση για το εάν αποτελεί την καταλληλότερη στρατηγική, η κ. Αγγελικούση τόνισε: «Ο πατέρας μου κληρονόμησε την εταιρεία από τον πατέρα του και όλες οι λειτουργίες εκτελούνταν in-house. Πιστεύουμε ότι αυτό δίνει τη δυνατότητα στον όμιλο να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους ναυλωτές μας. Επί του παρόντος, υπάρχουν ορισμένα μεγάλα πλεονεκτήματα ακολουθώντας τη στρατηγική in-house».

Ερωτηθείσα για το ενδεχόμενο ο όμιλος να κάνει άνοιγμα στις διεθνείς κεφαλαιαγορές, ανέφερε ότι, για την ώρα, πρόθεσή της είναι να χρηματοδοτείται με ιδία κεφάλαια. Για τον αντίκτυπο της πανδημίας τόνισε ότι η σημαντικότερη πρόκληση αφορούσε τα πληρώματα και, παρά το γεγονός ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί, κάποια ζητήματα με τις μετακινήσεις των ναυτικών παραμένουν άλυτα.

Τέλος, η κ. Αγγελικούση υπογράμμισε τις σημαντικότερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο κλάδος: «Βραχυπρόθεσμα, να διατηρήσουμε ασφαλή, υγιή και χαρούμενα τα πληρώματά μας και μακροπρόθεσμα την ενεργειακή μετάβαση».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.