
Πτώση παρουσίασαν οι ναυλαγορές στο σύνολό τους την περασμένη εβδομάδα (15-19/11), βάσει έκθεσης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea κατέγραψε πτώση για τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα, πέφτοντας κατά 4%, στα $34.272/ημέρα. Έτσι, έχει σημειωθεί συνολική πτώση της τάξεως του 20% από τα μέσα Οκτωβρίου, οπότε και είχε καταγράψει την υψηλότερη τιμή του. Πάντως, τα επίπεδα που παρατηρούνται επί του παρόντος είναι τα υψηλότερα που έχουν σημειωθεί από τις αρχές του 1990 (στο 4% των υψηλότερων τιμών), ενώ ο μέσος όρος του δείκτη από τις αρχές του 2021 βρίσκεται 88% υψηλότερα σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μέσο όρο του 2020.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των tankers παρέμεινε αποδυναμωμένη, με τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα VLCCs να βρίσκονται κάτω των $6.000. Τα κέρδη στα μικρότερα δεξαμενόπλοια επίσης σημείωσαν πτώση, με την Clarksons να εκτιμά ότι η παρούσα πίεση στη ναυλαγορά θα διατηρηθεί, καθώς διεθνείς δυνάμεις, μεταξύ άλλων η Κίνα και οι ΗΠΑ, εξετάζουν το ενδεχόμενο αποδέσμευσης ποσοτήτων πετρελαίου από τα στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματά τους (SPR).
Στα dry, αύξηση της κινητικότητας στην αγορά FFAs σημειώθηκε για τα Capesizes, ενώ οι ναύλοι στους μικρότερους τύπους πλοίων συνέχισαν να υποχωρούν. Ενδεικτικά, τα μέσα κέρδη διαδρομής για τα Supramaxes ανέρχονται στα $24.750/ημέρα, 40% κάτω σε σύγκριση με τα μέσα Οκτωβρίου. Επιπλέον, παρότι κατεγράφη μικρή υποχώρηση στη ναυλαγορά των containerships, η ζήτηση παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Οι ναύλοι για χρονοναυλωμένα feeders διάρκειας 6 έως 12 μηνών υποχώρησαν κατά 6% σε εβδομαδιαία βάση, στα $60.000/ημέρα.
Τέλος, νέο ρεκόρ κατεγράφη στη ναυλαγορά των LNG carriers, καθώς οι μέσοι ναύλοι για ένα DFDE LNG carrier, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν 4% σε εβδομαδιαία βάση, στα $205.000 ανά ημέρα. Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τη συγκεκριμένη ναυλαγορά παραμένουν θετικές, λόγω της ισχυρής ζήτησης σε συνάρτηση με την περιορισμένη προσφορά, με την Clarksons να μην αποκλείει το ενδεχόμενο νέου ρεκόρ τις επόμενες εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ