
Μετά από δύο χρόνια αξιολογήσεων και καθυστερήσεων λόγω της πανδημίας, μαύρος καπνός πιθανώς να βγει από την καμινάδα της ΕΕ αναφορικά με την προτεινόμενη συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ) και Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ αναμένεται να ανακοινώσουν επίσημα την αντίθεσή τους στην ενοποίηση των δύο ναυπηγικών κολοσσών, όπως άλλωστε έπραξε και στην περίπτωση των Fincantieri και Chantiers de l’Atlantique στις αρχές του έτους.
Επί του παρόντος, μόνο η Κίνα, η Σιγκαπούρη και το Καζακστάν έχουν ανάψει το πράσινο φως για τη συγχώνευση, ενώ οι προθέσεις των ιαπωνικών αρχών ανταγωνισμού παραμένουν άγνωστες.
Η ΕΕ έχει εκφράσει τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς της για το γεγονός ότι μια τέτοια συγχώνευση θα μειώσει αισθητά τον ανταγωνισμό στον παγκόσμιο ναυπηγικό κλάδο. Στο επίκεντρο των συνομιλιών βρέθηκαν κατά κύριο λόγο τα LNG carriers, καθώς HHI και DSME κατέχουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 70%. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, η HHI φέρεται να έχει εγγυηθεί στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές να μην αυξήσει τις τιμές ναυπήγησης LNG carriers για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να μοιραστεί την τεχνογνωσία της προκειμένου να βοηθήσει τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία στη ναυπήγηση μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Παρά το γεγονός ότι η αντίθεση της ΕΕ στον «γάμο» HHI-DSME δεν μπορεί επισήμως να παρεμποδίσει το deal, εντούτοις ενδεχόμενο βέτο της θα αποθαρρύνει μέρος των ευρωπαϊκών εταιρειών να προβούν σε συμφωνίες κατασκευής πλοίων με τα εν λόγω ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ