Πιθανό «μπλόκο» της ΕΕ στη συγχώνευση νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

Πιθανό «μπλόκο» της ΕΕ στη συγχώνευση νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

250
Πιθανό «μπλόκο» της ΕΕ στη συγχώνευση νοτιοκορεατικών ναυπηγείων

Μετά από δύο χρόνια αξιολογήσεων και καθυστερήσεων λόγω της πανδημίας, μαύρος καπνός πιθανώς να βγει από την καμινάδα της ΕΕ αναφορικά με την προτεινόμενη συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ) και Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ αναμένεται να ανακοινώσουν επίσημα την αντίθεσή τους στην ενοποίηση των δύο ναυπηγικών κολοσσών, όπως άλλωστε έπραξε και στην περίπτωση των Fincantieri και Chantiers de l’Atlantique στις αρχές του έτους.

Επί του παρόντος, μόνο η Κίνα, η Σιγκαπούρη και το Καζακστάν έχουν ανάψει το πράσινο φως για τη συγχώνευση, ενώ οι προθέσεις των ιαπωνικών αρχών ανταγωνισμού παραμένουν άγνωστες.

Η ΕΕ έχει εκφράσει τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς της για το γεγονός ότι μια τέτοια συγχώνευση θα μειώσει αισθητά τον ανταγωνισμό στον παγκόσμιο ναυπηγικό κλάδο. Στο επίκεντρο των συνομιλιών βρέθηκαν κατά κύριο λόγο τα LNG carriers, καθώς HHI και DSME κατέχουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 70%. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, η HHI φέρεται να έχει εγγυηθεί στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές να μην αυξήσει τις τιμές ναυπήγησης LNG carriers για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να μοιραστεί την τεχνογνωσία της προκειμένου να βοηθήσει τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία στη ναυπήγηση μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Παρά το γεγονός ότι η αντίθεση της ΕΕ στον «γάμο» HHI-DSME δεν μπορεί επισήμως να παρεμποδίσει το deal, εντούτοις ενδεχόμενο βέτο της θα αποθαρρύνει μέρος των ευρωπαϊκών εταιρειών να προβούν σε συμφωνίες κατασκευής πλοίων με τα εν λόγω ναυπηγεία.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.