
Μπροστά στη σημαντική πρόκληση της κλιματικής αλλαγής, εταιρείες-κολοσσοί ενώνουν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας μια νέα συμμαχία. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Aspen Institute, εννέα κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες, σημαντικοί ναυλωτές, δεσμεύτηκαν πως από το 2040 και έπειτα όλες οι θαλάσσιες μεταφορές προϊόντων τους θα πραγματοποιούνται μονάχα με πλοία μηδενικού ή εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.
Ειδικότερα, στις εννέα εταιρείες συμπεριλαμβάνονται οι ΙΚΕΑ, Amazon και Michelin και η κοινή δέσμευσή τους παίρνει σάρκα και οστά μέσω του δικτύου που δημιούργησε το Aspen Institute και φέρει το όνομα Cargo Owners for Zero Emission Vessels (coZEV).
Συνεπώς, οι προσπάθειες και οι εκκλήσεις για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Ωστόσο, όπως πολλάκις έχει ειπωθεί από τους συμμετέχοντες στον κλάδο, η τεχνολογική πρόοδος και οι επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη καθίστανται απαραίτητες για την αξιοποίηση καυσίμων μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Παράλληλα, στις 4 Νοεμβρίου, εν μέσω της COP26, ανακοινώθηκε η First Movers Coalition, η οποία συνιστά πλατφόρμα με επίκεντρο την αύξηση της ζήτησης για καύσιμα μηδενικού ή χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Στους μεσοπρόθεσμους στόχους περιλαμβάνεται η μερική απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών, και δη του 5%, μέχρι το 2030.
Τέλος, η First Movers Coalition δεν αφορά μονάχα την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται σε οκτώ κλάδους, μεταξύ άλλων της ναυτιλίας, του χάλυβα και των αερομεταφορών, και απαρτίζεται από διάφορα μέλη, όπως η Maersk, η Airbus, η Amazon, η Apple, η ENGIE, ο όμιλος Fortescue Metals, η Nokia, ο όμιλος Trafigura, η United Airlines και ο όμιλος Volvo.
Φωτό: Rinson Chory/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ