
Την εβδομαδιαία ανασκόπησή του δημοσίευσε την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, βάσει της οποίας, ενώ οι ναυλαγορές παρουσιάζουν ανάμεικτα σημάδια, σε γενικότερο πλαίσιο η κερδοφορία παραμένει ισχυρή. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση, στα $35.834/ημέρα. Ο μέσος όρος του δείκτη από την αρχή του έτους παρουσιάζει αύξηση 86% σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, ανάμεικτα είναι τα σημάδια από την αγορά των bulkers, καθώς, παρότι έχει καταγραφεί σημαντική πτώση από τα επίπεδα των αρχών Οκτωβρίου, καταγράφηκε εβδομαδιαία αύξηση 25% στους ναύλους, οι οποίοι ανήλθαν στα $26.869/ημέρα. Βάσει της Clarksons, για τα μικρότερα segments οι διακυμάνσεις ήταν πιο ήπιες.
Επιπλέον, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα μέσα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά κατέγραψαν πτώση 33% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $5.211 ημερησίως, ενώ εκείνα των MRs μειώθηκαν κατά 4%, στα $7.466 ημερησίως.
Όπως σημειώνει η Clarksons, τα συμβόλαια βραχυπρόθεσμης διάρκειας για τα μεγάλα containerships παραμένουν σε εξαψήφια επίπεδα. Τα συμβόλαια χρονοναύλωσης διάρκειας 6-12 μηνών για feeders μεταφορικής ικανότητα 1.700 TEUs σημείωσαν πτώση 4% σε εβδομαδιαία βάση, ωστόσο παραμένουν σε ισχυρά επίπεδα της τάξεως των $51.000 ημερησίως.
Σε εξαιρετικά επίπεδα κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers ενόψει του χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο. Σύμφωνα με την Clarksons, οι μέσοι ναύλοι για DFDE LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν κατά 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ ($196.250/ημέρα).
Τέλος, θετικές οι εξελίξεις και στην αγορά των VLGCs, όπου τα κέρδη στη spot αγορά για τη διαδρομή Houston-Chiba αυξήθηκαν 15% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας τα $48.071.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ