Χαμόγελα για containerships και LNG carriers ελέω spot αγοράς

Χαμόγελα για containerships και LNG carriers ελέω spot αγοράς

189
Χαμόγελα για containerships και LNG carriers ελέω spot αγοράς

Την εβδομαδιαία ανασκόπησή του δημοσίευσε την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, βάσει της οποίας, ενώ οι ναυλαγορές παρουσιάζουν ανάμεικτα σημάδια, σε γενικότερο πλαίσιο η κερδοφορία παραμένει ισχυρή. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση, στα $35.834/ημέρα. Ο μέσος όρος του δείκτη από την αρχή του έτους παρουσιάζει αύξηση 86% σε ετήσια βάση.

Παράλληλα, ανάμεικτα είναι τα σημάδια από την αγορά των bulkers, καθώς, παρότι έχει καταγραφεί σημαντική πτώση από τα επίπεδα των αρχών Οκτωβρίου, καταγράφηκε εβδομαδιαία αύξηση 25% στους ναύλους, οι οποίοι ανήλθαν στα $26.869/ημέρα. Βάσει της Clarksons, για τα μικρότερα segments οι διακυμάνσεις ήταν πιο ήπιες.

Επιπλέον, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα μέσα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά κατέγραψαν πτώση 33% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $5.211 ημερησίως, ενώ εκείνα των MRs μειώθηκαν κατά 4%, στα $7.466 ημερησίως.

Όπως σημειώνει η Clarksons, τα συμβόλαια βραχυπρόθεσμης διάρκειας για τα μεγάλα containerships παραμένουν σε εξαψήφια επίπεδα. Τα συμβόλαια χρονοναύλωσης διάρκειας 6-12 μηνών για feeders μεταφορικής ικανότητα 1.700 TEUs σημείωσαν πτώση 4% σε εβδομαδιαία βάση, ωστόσο παραμένουν σε ισχυρά επίπεδα της τάξεως των $51.000 ημερησίως.

Σε εξαιρετικά επίπεδα κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers ενόψει του χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο. Σύμφωνα με την Clarksons, οι μέσοι ναύλοι για DFDE LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν κατά 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ ($196.250/ημέρα).

Τέλος, θετικές οι εξελίξεις και στην αγορά των VLGCs, όπου τα κέρδη στη spot αγορά για τη διαδρομή Houston-Chiba αυξήθηκαν 15% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας τα $48.071.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.