Την εβδομαδιαία ανασκόπησή του δημοσίευσε την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, βάσει της οποίας, ενώ οι ναυλαγορές παρουσιάζουν ανάμεικτα σημάδια, σε γενικότερο πλαίσιο η κερδοφορία παραμένει ισχυρή. Συγκεκριμένα, ο δείκτης ClarkSea παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση, στα $35.834/ημέρα. Ο μέσος όρος του δείκτη από την αρχή του έτους παρουσιάζει αύξηση 86% σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, ανάμεικτα είναι τα σημάδια από την αγορά των bulkers, καθώς, παρότι έχει καταγραφεί σημαντική πτώση από τα επίπεδα των αρχών Οκτωβρίου, καταγράφηκε εβδομαδιαία αύξηση 25% στους ναύλους, οι οποίοι ανήλθαν στα $26.869/ημέρα. Βάσει της Clarksons, για τα μικρότερα segments οι διακυμάνσεις ήταν πιο ήπιες.
Επιπλέον, στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τα μέσα κέρδη των VLCCs στη spot αγορά κατέγραψαν πτώση 33% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $5.211 ημερησίως, ενώ εκείνα των MRs μειώθηκαν κατά 4%, στα $7.466 ημερησίως.
Όπως σημειώνει η Clarksons, τα συμβόλαια βραχυπρόθεσμης διάρκειας για τα μεγάλα containerships παραμένουν σε εξαψήφια επίπεδα. Τα συμβόλαια χρονοναύλωσης διάρκειας 6-12 μηνών για feeders μεταφορικής ικανότητα 1.700 TEUs σημείωσαν πτώση 4% σε εβδομαδιαία βάση, ωστόσο παραμένουν σε ισχυρά επίπεδα της τάξεως των $51.000 ημερησίως.
Σε εξαιρετικά επίπεδα κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers ενόψει του χειμώνα στο βόρειο ημισφαίριο. Σύμφωνα με την Clarksons, οι μέσοι ναύλοι για DFDE LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, αυξήθηκαν κατά 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ ($196.250/ημέρα).
Τέλος, θετικές οι εξελίξεις και στην αγορά των VLGCs, όπου τα κέρδη στη spot αγορά για τη διαδρομή Houston-Chiba αυξήθηκαν 15% σε εβδομαδιαία βάση, φτάνοντας τα $48.071.