
Σε παύση τέθηκε η διαδικασία έγκρισης του Nord Stream 2 από τη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας. Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, νέοι σκόπελοι προέκυψαν για το αμφιλεγόμενο project παροχής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, καθώς αναβλήθηκε προσωρινά η διαδικασία πιστοποίησής του. Σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή, ο λόγος πίσω από την αναβολή είναι πως απαιτείται η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας της ελβετικής κοινοπραξίας που θα διαχειρίζεται τον αγωγό Nord Stream 2 στην Γερμανία. Σε διαφορετική περίπτωση, λόγω του γερμανικού νομικού πλαισίου δεν καθίσταται εφικτή η έκδοση λειτουργικής άδειας.
Παράλληλα, αναταραχή επέφεραν τα νέα στην αγορά φυσικού αερίου, με τις τιμές στην Ευρώπη να καταγράφουν αυξήσεις. Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες, τα βλέμματα παρέμεναν στραμμένα στη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας, καθώς η παγκόσμια κοινότητα έκρινε την έγκριση του Nord Stream 2, ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη μείωση των τιμών ενέργειας, που αυξήθηκαν σημαντικά τους τελευταίους μήνες.
Όπως αναφέρουν αναλυτές, οι πρόσφατες εξελίξεις μονάχα αβεβαιότητα προσφέρουν, καθώς το χρονικό διάστημα που απαιτείται προκειμένου να συσταθεί η απαιτούμενη θυγατρική παραμένει θολό. Ωστόσο, η πιθανότητα φυσικό αέριο να ρέει μέσω του αγωγού προς την Ευρώπη μέσα στο α’ εξάμηνο του 2022 πλέον φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Υπενθυμίζεται, πως το project έχει αντιμετωπίσει σωρεία αντιδράσεων σε διεθνές επίπεδο, με τις ΗΠΑ και κάποιες ευρωπαϊκές χώρες να κρίνουν πως ο νέος αγωγός θα αυξήσει επικίνδυνα την εξάρτηση της Ευρώπης στο ρωσικό φυσικό αέριο. Άλλωστε, ο Nord Stream 2 έχει χαρακτηρισθεί και ως «επικίνδυνο γεωπολιτικό όπλο».
Παράλληλα, ισχυρές αντιδράσεις στο Nord Stream 2 έχει εκφράσει η Ουκρανία. Άλλωστε, το Κίεβο “τρέμει” στην ιδέα έγκρισης του αγωγού, που δύναται να οδηγήσει στην απώλεια σημαντικών εσόδων για την Ουκρανία.
Υπενθυμίζεται, πως ο Nord Stream 2 θα διπλασιάσει τη διαμετακομιστική ικανότητα ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ο Nord Stream 1 διαθέτει ικανότητα 55 δισ. κυβικών μέτρων, η οποία ανέρχεται στο ήμισυ των ετήσιων αναγκών φυσικού αερίου της Γερμανίας.
Επιπλέον, σύμφωνα με αναλυτές, ακόμη και αν ο αγωγός λάβει έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας, θα χρειαστεί να έρθει αντιμέτωπος με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία πιθανά να αποτελέσει έναν ακόμη σκόπελο για το αμφιλεγόμενο project.
Συνεπώς, ενόψει του ερχόμενου χειμώνα στο Βόρειο Ημισφαίριο ο οποίος αναμένεται να αυξήσει περαιτέρω τις ενεργειακές ανάγκες στην Ευρώπη και καθώς η παροχή φυσικού αερίου θα παραμείνει σε παρεμφερή επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια των επόμενων μηνών, δύσκολο θα υπάρξει υποχώρηση των τιμών φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές αγορές. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η ναυλαγορά των LNG carriers κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και βάσει των πρόσφατων εξελίξεων, πιθανά θα συνεχίσει στην ίδια ρότα.
Φωτό: Clemens Bilan/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ