
Τα υψηλά επίπεδα συμφόρησης στα διεθνή λιμάνια φέτος αποτελούν μία από τις συνιστώσες που έχουν οδηγήσει τους ναύλους των bulk carriers σε τροχιά εκτόξευσης, αν και τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια κάποια διόρθωση, που όμως δεν προκαλεί ανησυχία.
Σε πρόσφατη έκθεση, η VesselsValue αναφέρει ότι η συμφόρηση αυτή των bulk carriers στα κύρια λιμάνια φορτοεκφόρτωσης αποδίδεται τόσο στην πανδημία όσο και στον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας, ο οποίος επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα.
Η κινεζική απαγόρευση στις εισαγωγές άνθρακα της Αυστραλίας φημολογείτο από τον Ιούλιο του 2020, όταν η Κίνα άρχιζε να προωθεί τη χρήση εγχώρια παραγόμενου άνθρακα ως εναλλακτική πηγή. Ως απόρροια, εκατοντάδες bulkers ανέμεναν στα κινεζικά λιμάνια για να ξεφορτώσουν τα φορτία τους.
Η κατάσταση σαφέστατα επιδεινώθηκε το 2021 και, κατά τους πρώτους έξι μήνες, Capesizes και Post Panamaxes πραγματοποίησαν 17% λιγότερα ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών, μεταφέροντας 14% μικρότερο όγκο φορτίων, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τη VesselsValue. Παρά τη μείωση του εμπορίου Κίνας και Αυστραλίας, πολλά bulkers συνέχισαν τα ταξίδια τους στην πρώτη, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται ένας σημαντικός αριθμός πλοίων αναμένοντας να ξεφορτώσουν. Μπορεί η συμφόρηση στην Κίνα να ομαλοποιήθηκε στις αρχές του Q2, από τον Μάιο ωστόσο ο αριθμός των Capesizes που ανέμεναν να ξεφορτώσουν στα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκε σημαντικά.
Αποτέλεσμα της αυξημένης συσσώρευσης bulkers στην Κίνα ήταν πολλά εξ αυτών να αλλάξουν ρότα προς Ιαπωνία, Ινδία και Νότια Κορέα.
Βέβαια, η διακοπή του θαλάσσιου εμπορίου άνθρακα μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για την εξαιρετική ναυλαγορά των bulkers, καθώς ουσιαστικά η Κίνα στράφηκε σε μακρινότερους προορισμούς για την τροφοδοσία άνθρακα, όπως η Νότια Αφρική. Επί του παρόντος, η συμφόρηση bulkers στην Κίνα είναι σημαντικά μειωμένη, καθώς η ασιατική χώρα μπροστά στην ενεργειακή κρίση επέτρεψε την εισαγωγή ορισμένων φορτίων από την Αυστραλία.
H VesselsValue στην ανάλυσή της καταλήγει ότι οι διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας έρχονται να μας υπενθυμίσουν τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών εξελίξεων στη μεταβλητότητα των ναυλαγορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ