Μια «γεωγραφική» ματιά στην αγορά των διαλύσεων

Μια «γεωγραφική» ματιά στην αγορά των διαλύσεων

174
Μια «γεωγραφική» ματιά στην αγορά των διαλύσεων

Πρόσφατη έκθεση της VesselsValue αναλύει την αγορά διαλύσεων για την περίοδο Ιουνίου-Οκτωβρίου 2021. Από το τέλος του α’ εξαμήνου του έτους μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πουλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σηματοδοτώντας αύξηση 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 145 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Αξίζει να σημειωθεί πως η αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 είναι ίση με 63%, καθώς τότε μόλις 100 πλοία είχαν πωληθεί σε διαλυτήρια. Συνολικά, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 6,3 εκατ. dwt μεταφορικής ικανότητας εξήλθαν του διεθνούς στόλου.

Ειδικότερα, 57 από αυτά αποκτήθηκαν από αγοραστές στο Μπανγκλαντές, αντιπροσωπεύοντας το 35% της αγοράς διαλύσεων την προαναφερθείσα περίοδο. Ακόμη 49 πλοία στάλθηκαν στην Ινδία, συνεπώς η ασιατική χώρα κατέλαβε ποσοστό 30% επί των πωλήσεων των προς διάλυση πλοίων. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αγοραστική δυναμικότητα των δύο χωρών οφείλεται στην ανάκαμψη των βιομηχανιών τους από την πανδημία Covid-19.

Παράλληλα, σε χαμηλότερα επίπεδα κυμάνθηκε η αγορά διαλύσεων στο Πακιστάν, καθώς μόλις 23 πλοία (14% των συνολικών) κατευθύνθηκαν στις γιάρδες διάλυσής του. Η VesselsValue αποδίδει αυτή την εξέλιξη στην αποδυνάμωση του πακιστανικού νομίσματος έναντι του αμερικανικού δολαρίου, καθώς η ισοτιμία κατέγραψε ιστορικά χαμηλά.

Τέλος, η μέση τιμή διάλυσης στην ινδική υποήπειρο για bulkers, tankers και containerships αυξήθηκε κατά περίπου 5%, από $590/lt στα $620/lt, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.