
Πρόσφατη έκθεση του Ιnternational Chamber of Shipping (ICS) σε συνεργασία με τη συμβουλευτική εταιρεία, στους τομείς ενέργειας, περιβάλλοντος και στρατηγικής, Ricardo καταδεικνύει την ανάγκη για σημαντική αύξηση των R&D επενδύσεων, με φόντο την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέχρι το 2050. Συγκεκριμένα, απαιτείται πλήρης μεταμόρφωση των συστημάτων πρόωσης που αξιοποιούνται στη ναυτιλία σε λιγότερο από τρεις δεκαετίες.
Πριν από την έναρξη της 26ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, το ICS δημοσίευσε την έκθεσή του «A Zero Emission Blueprint for Shipping», στην οποία υπογραμμίζει τις απαραίτητες ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί ο ναυτιλιακός κλάδος με φόντο την ανθρακική ουδετερότητά του.
Επιπλέον, η έκθεση αποτελεί ένα blueprint για τις κυβερνήσεις και τη βιομηχανία προκειμένου να επικεντρωθούν στις επιθυμητές καινοτόμες επενδύσεις. Σε αυτήν έχουν επιλεχθεί 260 R&D projects, τα οποία κρίνονται σημαντικά στη μάχη του μετριασμού τεχνικών και συστημικών προκλήσεων, με στόχο τη μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού ισοζυγίου. Για τη χρηματοδότηση αυτών των projects, απαιτούνται κεφάλαια περίπου $4,4 δισ. Αξίζει να σημειωθεί πως, μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται και είκοσι projects που αφορούν το υδρογόνο, την αμμωνία και την ενέργεια που προκύπτει από την αξιοποίηση μπαταριών.
Πάντως, οι εκκλήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για τη δημιουργία ταμείου Έρευνας και Ανάπτυξης είναι διαρκείς και από το 2019 έχει προταθεί η δημιουργία ενός τέτοιου ταμείου, με σκοπό την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που προέρχονται από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η πρόταση, η οποία θα λάβει έγκριση σε προσεχή συνάντηση στον ΙΜΟ αμέσως μετά την COP26, προβλέπει τη χρηματοδότηση του ταμείου από τις ναυτιλιακές εταιρείες διεθνώς με περίπου $5 δισ. κατά την προσεχή δεκαετία.
Εν κατακλείδι, όπως υπογραμμίζει ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS, έγκειται στις κυβερνήσεις και στον ΙΜΟ να αναλάβουν δράση και να δείξουν τα ηγετικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ