Διαλύσεις πλοίων: Τα πιο πρόσφατα δεδομένα

Διαλύσεις πλοίων: Τα πιο πρόσφατα δεδομένα

208
Διαλύσεις πλοίων: Τα πιο πρόσφατα δεδομένα

Σε πρόσφατη έκθεσή της, η οποία δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου, η VesselsValue επιχειρεί να ρίξει φως στην αγορά διαλύσεων την περίοδο μεταξύ Ιουνίου-Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, σημειώνοντας άνοδο 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν (145 εμπορικά πλοία).

Σε ό,τι αφορά την αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, μόλις οκτώ bulkers πωλήθηκαν προς διάλυση την προαναφερθείσα περίοδο, σημειώνοντας μείωση 83% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 48 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Η VesselsValue αποδίδει τα χαμηλά επίπεδα διαλύσεων των bulk carriers στην «εκτόξευση» της ναυλαγοράς τους.

Παράλληλα, σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκαν οι διαλύσεις των containerships. Μόλις δύο containerships, και μάλιστα ηλικίας άνω των 30 ετών, εξήλθαν του στόλου την περίοδο μεταξύ 30 Ιουνίου και 25 Οκτωβρίου, καταγράφοντας μείωση 94% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.

Από την πλευρά τους, τα tankers διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις διαλύσεις της περιόδου, καθώς 112 tankers πωλήθηκαν προς διάλυση, αντιπροσωπεύοντας το 69% των συνολικών διαλύσεων. Συνεπώς, σημειώθηκε σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και μόλις 26 δεξαμενόπλοια είχαν πωληθεί σε γιάρδες διάλυσης.

Τέλος, η VesselsValue υπογραμμίζει πως τα επίπεδα διαλύσεων των bulkers και των containerships δύσκολα θα καταγράψουν άνοδο, παρά τις αυξημένες τιμές χάλυβα, λόγω της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς. Αντιθέτως, οι αυξημένες τιμές χάλυβα σε συνάρτηση με την αποδυναμωμένη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων υποκινούν τις διαλύσεις των τελευταίων.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.