
Σε σημαντική επέκταση στη βιομηχανία των αερομεταφορών φαίνεται να προβαίνει η Maersk, η οποία ανακοίνωσε την Τρίτη 2 Νοεμβρίου πως θα προχωρήσει στην απόκτηση της Senator International, μιας εταιρείας διαμεταφοράς (freight forwarder) διεθνούς βεληνεκούς, με ισχυρή παρουσία στις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές.
Ταυτόχρονα, θα επεκτείνει τον στόλο αερομεταφορών της, μέσω της μίσθωσης τριών αεροπλάνων μεταφοράς φορτίων, τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία από το 2022, αλλά και μέσω της αγοράς δύο νεότευκτων Boeing, τα οποία θα ξεκινήσουν πτήσεις το 2024. Ειδικότερα, η Maersk αποσκοπεί στον επιμερισμό του ετήσιου όγκου εμπορευματικών μεταφορών που πραγματοποιούνται διά αέρος. Συγκεκριμένα, το ένα τρίτο εξ αυτών θα πραγματοποιείται από τη θυγατρική του ομίλου, Star Air, η οποία εξειδικεύεται στη διαχείριση αεροπλάνων, ενώ οι υπόλοιπες μέσω της ναύλωσης αεροπλάνων. Έτσι, η στρατηγική του δανέζικου κολοσσού στη βιομηχανία των αερομεταφορών θα συνάδει με εκείνη που ακολουθεί στις θαλάσσιες μεταφορές.
Παράλληλα, η Maersk δεν είναι η μόνη liner εταιρεία που επεκτείνεται στη βιομηχανία των αερομεταφορών. Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2021, η CMA CGM προέβη σε περαιτέρω ενέργειες με φόντο τη στρατηγική διαφοροποίησής της, μέσω της αγοράς δύο καινούργιων Boeing 777 Freighters. Επομένως, διαφαίνεται μια τάση των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές να επεκτείνονται στις αερομεταφορές. Η τάση αυτή βέβαια δεν είναι καινούργια, καθώς ο όμιλος Maersk διατηρούσε τη Maersk Air έως το 2005. Ωστόσο, ερωτηματικό παραμένει το γιατί και υπό ποιες προϋποθέσεις οι εταιρείες αυτές εισέρχονται και εξέρχονται των αερομεταφορών. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, στρατηγικές που επιστρατεύονται στις θαλάσσιες μεταφορές δύνανται κάλλιστα να αξιοποιηθούν και στις αερομεταφορές.
Άλλωστε, οι δύο βιομηχανίες του κλάδου μεταφορών παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες, μεταξύ άλλων το υπέρογκο κόστος επενδύσεων, την οικονομική ζωή των περιουσιακών στοιχείων (πλοία και αεροπλάνα) που αξιοποιούνται σε αυτές αλλά και την κυκλικότητα που τις χαρακτηρίζει.
Τέλος, ενόψει Χριστουγέννων, η Head Trade Analyst της VesselsValue, Charlotte Cook, έκρινε πως οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες ίσως οδηγήσουν στην «επιστράτευση» των σιδηροδρομικών και αεροπορικών γραμμών για τη μεταφορά αγαθών και άρα φαντάζει λογική η επένδυση στους δύο κλάδους μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ