
Οι εταιρείες EXMAR και LATTICE πρόσφατα ανακοίνωσαν τη σύναψη μιας νέας συμφωνίας προκειμένου να συνεργαστούν πάνω στην ανάπτυξη ενός νέου τύπου πλοίου μεταφοράς CO2. Η εν λόγω κοινοπραξία θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να συνδυάσουν την εμπειρία που διαθέτει η κάθε μία στον κλάδο της: η EXMAR στο κομμάτι του σχεδιασμού και της λειτουργίας καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων αερίων και η LATTICE Technology στο κομμάτι της ανάπτυξης καινοτόμων σχεδιασμών δεξαμενών για τη μεταφορά CO2.
Μία από τις πολλά υποσχόμενες λύσεις ταχείας υλοποίησης, η οποία μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη των παγκόσμιων στόχων απανθρακοποίησης και στην εξασφάλιση του ασφαλούς ενεργειακού εφοδιασμού της παγκόσμιας οικονομίας, είναι τα συστήματα δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης CO2 (CCUS). Η χρήση των συστημάτων CCUS, θα απαιτεί με τη σειρά της την εύρεση οικονομικά αποδοτικών τρόπων μεταφοράς του CO2 σε μεγάλες ποσότητες. Η συνεργασία των EXMAR και LATTICE στοχεύει σε αυτή την κατεύθυνση, καθώς οι δύο εταίροι αναμένεται να σχεδιάσουν ένα πλοίο μεταφοράς CO2 μήκους 195 μέτρων και χωρητικότητας 40.500 κ.μ., το οποίο θα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και για τη μεταφορά LPG και αμμωνίας.
Το πλοίο θα φέρει τον πατενταρισμένο σχεδιασμό δεξαμενών Lattice Pressure Vessel (LPV) της LATTICE, ο οποίος αποτελεί την ιδανική λύση για τη μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υγροποιημένου CO2 σε χαμηλές και μεσαίες πιέσεις. Παράλληλα, στο πλοίο πρόκειται να εγκατασταθούν και επιπλέον δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 3,000 κ.μ., για την αποθήκευση καυσίμων με χαμηλές εκπομπές CO2, όπως το LPG, η αμμωνία και το LNG.
Φωτό: www.exmar.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ