
Για σχεδόν δύο δεκαετίες, ερευνητικές ομάδες από τη NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration), την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και συνεργαζόμενα ακαδημαϊκά ιδρύματα βρίσκονταν σε μια πολυεπίπεδη αναζήτηση του θρυλικού ιστιοφόρου «Bear».
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 14 Οκτωβρίου 2021, η υποναύαρχος Nancy Hann, εκ μέρους της ΝΟΑΑ και της αμερικανικής Ακτοφυλακής, ανακοίνωσε την εύρεση του ναυαγίου του «Bear» περίπου 90 μίλια νότια του ακρωτηρίου Sable στη Nova Scotia του Καναδά.
Το «Bear» θεωρείται ένα από τα ιστορικότερα πλοία που έχουν «υπηρετήσει» στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Ναυπηγήθηκε στη Σκωτία το 1874 και τα πρώτα δέκα χρόνια της ζωής του υπήρξε μέλος ενός εμπορικού στόλου με κύρια ενασχόληση το κυνήγι φώκιας. Το 1884 αγοράστηκε από το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό και χρησιμοποιήθηκε για τη διάσωση των μελών της αποστολής Greely, που απέτυχαν να φτάσουν στην Αρκτική. Από το 1885 θα αποκτούσε μόνιμη παρουσία στην Αρκτική και επί 41 χρόνια θα διέσχιζε τα κύματα του αφιλόξενου Βορρά της αμερικανικής ηπείρου, προστατεύοντας τους κατοίκους των παράκτιων περιοχών.
Μετά τη μακρά πορεία του στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, το «Bear», έχοντας υπηρετήσει σε διάφορες αποστολές τόσο στον Α΄ όσο και στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, θα αποσυρόταν από την ενεργό δράση το 1948. Το πλοίο, ευρισκόμενο σε απραξία, θα αγοραζόταν το 1963 από έναν επιχειρηματία, ο οποίος σχεδίαζε να το μετατρέψει σε μουσείο και εστιατόριο τοποθετώντας το στην προκυμαία της Φιλαδέλφειας. Ωστόσο, καθώς ρυμουλκούνταν στη θάλασσα, χάθηκε προς άγνωστη κατεύθυνση.
Πάνω από πέντε δεκαετίες μετά, το 2019, ερευνητικές ομάδες της NOAA, οι οποίες προσπαθούσαν να ανακαλύψουν τη μοίρα του «Bear», χαρτογράφησαν 62 τετραγωνικά μίλια από τον βυθό της θάλασσας και εντόπισαν δύο στόχους για περαιτέρω εξερεύνηση. Παρόλο που οι συνθήκες έρευνας ήταν εξαιρετικά δύσκολες, κατέστη εφικτό να συγκεντρωθεί αρκετό φωτογραφικό και βιντεοσκοπημένο υλικό, ώστε να υπάρξει επαρκής τεκμηρίωση για την ταυτότητα του ναυαγίου.
Με την πρόσφατη ανακοίνωση της εύρεσης του «Bear» στον βυθό της θάλασσας, κλείνει οριστικά το κεφάλαιο ενός πλοίου που βρισκόταν σε υπηρεσία σε βάθος πολλών δεκαετιών τόσο τον 19ο όσο και τον 20ο αιώνα και αποτελεί σημαίνον κεφάλαιο για την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
Φωτό: USCG/ΝΟΑΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ