H δράση της Maersk απέναντι στον «πονοκέφαλο» της έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων

H δράση της Maersk απέναντι στον «πονοκέφαλο» της έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων

206
H δράση της Maersk απέναντι στον «πονοκέφαλο» της έλλειψης εμπορευματοκιβωτίων

Η ιδιαίτερα καλή ναυλαγορά, την οποία απολαμβάνει η αγορά των τακτικών γραμμών, οφείλεται σε διάφορες αιτίες. Όμως, στο επίκεντρο των περισσοτέρων εξ αυτών βρίσκεται η πανδημία Covid-19 και τα εμπόδια που θέτει στην ομαλή λειτουργία των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων.

Ειδικότερα, οι υγειονομικοί περιορισμοί που τέθηκαν για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της πανδημίας, όπως τα lockdowns και ποικίλα εργασιακά μέτρα, μεταξύ άλλων ενέτειναν τη συμφόρηση σε διεθνείς λιμένες, οι οποίοι ήδη ταλανίζονταν από τις επιπτώσεις της αυξημένης ζήτησης.

Παράλληλα, η αγορά των τακτικών γραμμών, παρά τους υψηλούς ναύλους, είχε να αντιμετωπίσει έναν παραπάνω πονοκέφαλο, καθώς η πανδημία χτύπησε διπλά τα containers. Συγκεκριμένα, στα αρχικά στάδια εξάπλωσης της Covid-19, οι τακτικές γραμμές «έζησαν» μια απότομη πτώση στη μεταφορική ζήτηση κατά το α΄ εξάμηνο του 2020, η οποία ακολουθήθηκε από μια εξίσου απότομη και ραγδαία αύξηση (που συνεχίζεται έως και σήμερα), που οδήγησε σε σημαντικές ελλείψεις χωρητικότητας και εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικά για την περίπτωση των εμπορευματοκιβωτίων, η συμφόρηση στους λιμένες και οι διαταραχές των εφοδιαστικών αλυσίδων έχουν αυξήσει σημαντικά τον χρόνο κυκλοφορίας και επαναξιοποίησής τους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (φορτωμένα ή/και κενά) βρίσκονται ακόμη διασκορπισμένα ανά τον κόσμο, παρά την υψηλή ζήτηση για την άμεση επαναξιοποίησή τους.

Με φόντο τα παραπάνω, η Maersk καταβάλλει προσπάθεια να δώσει περαιτέρω πνοή στις προσπάθειες εξομάλυνσης της ανισορροπίας μεταξύ προσφοράς (χωρητικότητας και εξοπλισμού) και ζήτησης (για εμπορευματικές μεταφορές) που υφίσταται η αγορά των τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου, το containership «Madison» αναχώρησε από τον τερματικό σταθμό της APM Terminals στην Ταγγέρη (Μαρόκο) με προορισμό την Ασία, φορτωμένο με 17.906 TEUs, πολλά εκ των οποίων ήταν άδεια. Στόχος της εν λόγω κίνησης δεν είναι άλλος από το να υπάρξει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα εμπορευματοκιβωτίων ενόψει των εορτών στη Δύση, οπότε και η ζήτηση για μεταφορές τελικών προϊόντων και ως εκ τούτου για εμπορευματοκιβώτια θα εκτοξευτεί έτι περαιτέρω.

Τέλος, σημειώνεται πως η φόρτωση των 17.906 containers αποτελεί ρεκόρ πληρότητας για containerships κλάσης 3Ε, των οποίων η χωρητικότητα ξεπερνά τα 18.000 TEUs.

Φωτό: Maersk/ Linkedin

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.