
Την ανάγκη για μια δεσμευτική συμφωνία για την ολοκλήρωση και τη διαχείριση του Μεγάλου Αιθιοπικού Φράγματος (GERD) στον ποταμό Νείλο υπογράμμισε ο Αιγύπτιος πρόεδρος Abdel Fattah El-Sisi κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον Ούγγρο ομόλογό του Janos Ader στη Βουδαπέστη.
«Δεν θέλουμε το νερό να αποτελεί αιτία συγκρούσεων, αλλά λόγο για αμοιβαία οφέλη, συνεργασία, ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι ο ποταμός Νείλος είναι η κύρια πηγή νερού για την Αίγυπτο, η οποία αποτελεί μία από τις χώρες που ταλανίζονται από την έλλειψη νερού.
Υπενθυμίζεται ότι, στα μέσα Σεπτεμβρίου, το UN Security Council εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με τις διενέξεις γύρω από το GERD, ενθαρρύνοντας Αιθιοπία, Σουδάν και Αίγυπτο να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της κατασκευής του φράγματος.
Οι τρεις χώρες αναλώνονται σε μάλλον αδιέξοδες συνομιλίες υπό τη διαμεσολάβηση της Αφρικανικής Ένωσης. Αν και η κατασκευή του φράγματος έχει πλέον ολοκληρωθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό, η Αίγυπτος αντιδρά στον τρόπο μελλοντικής λειτουργίας του, αφού ο περιορισμός μεγάλης ποσότητας υδάτων εντός του φράγματος θα επηρεάσει την κυκλοφορία στον Νείλο και πιθανώς να οδηγήσει σε κατακόρυφη μείωση της στάθμης του νερού, ειδικά στις κεντρικές περιοχές της Αιγύπτου. Η Αίγυπτος αντιτίθεται στη δημιουργία του φράγματος από την έναρξη της κατασκευής του, το 2011, υποστηρίζοντας ότι το υδροηλεκτρικό σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί θα μειώσει τη ροή του νερού σε όλο το μήκος του ποταμού, οδηγώντας σε εξαφάνιση την πολύτιμη γεωργική παραγωγή κατά μήκος του ποταμού.
Η Αιθιοπία υποστηρίζει ότι το φράγμα είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση της οξείας έλλειψης ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα. Την άποψη της Αιθιοπίας φαίνεται να συμμερίζεται και το Σουδάν, που εξαρτάται κατά πολύ από τις ενεργειακές πολιτικές των γειτόνων του.
Φωτό: Maxmar/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ