
Η ολλανδική εταιρεία Van Oord προχώρησε στην παραγγελία για ένα πλοίο εγκατάστασης υπεράκτιων κατασκευών, το οποίο θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο μεθανόλη. Το νεότευκτο πλοίο, του οποίου η παράδοση είναι προγραμματισμένη για το 2024 και ναυπηγείται στο Yantai CIMC Raffles Shipyard στην Κίνα, πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για την εγκατάσταση υπεράκτιων ανεμογεννητριών ισχύος έως και 20 MW, ενώ θα παράγει αρκετά χαμηλά επίπεδα εκπομπών CO2.
Τα υπεράκτια αιολικά πάρκα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στις προσπάθειες επίτευξης των παγκόσμιων κλιματικών στόχων και από το 2002, οπότε και ξεκίνησε να επιχειρεί στον τομέα της εγκατάστασης υπεράκτιων ανεμογεννητριών, η Van Oord αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στον συγκεκριμένο κλάδο. Ειδικότερα, από το 2002, η εταιρεία έχει συνεισφέρει στην εγκατάσταση υπεράκτιων ανεμογεννητριών συνολικής ισχύος 14,5 GW, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 40% της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος των υπεράκτιων αιολικών πάρκων παγκοσμίως, η οποία υπολογίζεται περίπου στα 35 GW έως τα τέλη του 2020.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην εγκατάσταση υπεράκτιων αιολικών πάρκων ισχύος 300 GW έως το 2050, ενώ παγκοσμίως η συνολική εγκατεστημένη ισχύς των υπεράκτιων αιολικών πάρκων αναμένεται να φτάσει τα 2.000 GW έως το 2050. Καθώς αυξάνεται η ζήτηση για υπεράκτιες ανεμογεννήτριες, αυξάνεται και το μέγεθος αυτών. Το 2002 υπήρχαν υπεράκτιες ανεμογεννήτριες ισχύος 2 MW, ενώ σήμερα υπάρχουν εγκατεστημένες ανεμογεννήτριες ισχύος 14 MW. Οι έλικες των ανεμογεννητριών ήδη ξεπερνούν σε μήκος τα 100 μ. και ως εκ τούτου η μεταφορά και η εγκατάσταση αυτών απαιτούν μεγαλύτερα πλοία. Η Van Oord επενδύει στο νέο αυτό πλοίο, προκειμένου να μεταφέρει τις ανεμογεννήτριες της επόμενης γενιάς, οι οποίες θα έχουν ονομαστική ισχύ 20 MW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ