
Στη δημοσίευση της έκθεσής του «Resources and Energy Quarterly: September 2021» προέβη το Υπουργείο Βιομηχανίας, Επιστήμης, Ενέργειας και Πόρων της Αυστραλίας. Βάσει της έκθεσης, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται πως θα σημειώσει πτώση βραχυπρόθεσμα. Στον αντίποδα, υπάρχουν εκτιμήσεις για αύξηση της παραγωγής του.
Υπενθυμίζεται πως οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος κατέγραψαν ράλι αυξήσεων μέσα στο 2021, ειδικότερα την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου, οπότε και βρίσκονταν άνω των $200/τόνο. Όμως, οι τιμές πλέον έχουν υποχωρήσει αρκετά, με φόντο μεταξύ άλλων τους περιορισμούς που έχουν τεθεί στην Κίνα σε ό,τι αφορά την παραγωγή χάλυβα, ως μέρος των προσπαθειών του Πεκίνου να επιτύχει μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των κινεζικών βιομηχανιών.
Συνεπώς, η παραγωγή χάλυβα αναμένεται μειωμένη το υπόλοιπο του 2021, ενώ η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος αναμένεται να αυξηθεί λόγω Αυστραλίας και Βραζιλίας, των οποίων η παραγωγή υπολογίζεται πως θα αυξηθεί. Έτσι, οι εκτιμήσεις για την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος εμφανίζονται σημαντικά μειωμένες σε σύγκριση με τα υψηλά του έτους.
Ειδικότερα, η μέση τιμή του σιδηρομεταλλεύματος για το 2021 εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στα $150/τόνο, 55,4% αυξημένη σε σύγκριση με το 2019, οπότε και είχε ανέλθει στα $96/τόνο. Για μείωση κάνουν λόγο οι εκτιμήσεις για το 2022, συγκεκριμένα στα $93/τόνο κατά μέσο όρο. Εάν η εκτίμηση αυτή επιβεβαιωθεί, θα σημαίνει μείωση 38% σε σύγκριση με το 2021. Περαιτέρω πτώση εκτιμάται για το 2023, με τη μέση τιμή να αναμένεται στα $81/τόνο.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως οι εκτιμήσεις για το συνολικό παγκόσμιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος εμφανίζονται σε συνεχιζόμενη αυξητική ρότα τα επόμενα έτη. Το παγκόσμιο εμπόριο εκτιμάται πως θα ανέλθει στους 1.664 εκατ. τόνους το 2021, αυξημένο κατά 2,3% σε σύγκριση με το 2019. Περαιτέρω αύξηση αναμένεται για το 2022, στους 1.776 εκατ. τόνους.
Τέλος, σημαντικό ρόλο στις προαναφερθείσες εκτιμήσεις διαδραματίζουν οι κινήσεις της Κίνας. Επομένως, υπάρχει αβεβαιότητα για το πώς θα κινηθεί στην πραγματικότητα η αγορά του σιδηρομεταλλεύματος, καθώς, ενώ η Κίνα έχει προβεί σε εισαγωγές χάλυβα ώστε να μην αναγκαστεί να στραφεί στην εγχώρια παραγωγή, μείωση των δεικτών της οικονομίας της ίσως την αναγκάσει σε αναθεώρηση των πολιτικών της. Μια τέτοιου είδους εξέλιξη δύναται να προσφέρει εκ νέου σπίθες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος και νέα χαμόγελα στους συμμετέχοντες σε αυτήν.
Φωτό: Ellen Smith/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ