
Την κατάσταση στην αγορά ξηρών φορτίων τους τελευταίους μήνες ‒συγκεκριμένα του άνθρακα και του σιδηρομεταλλεύματος‒ όπως και τις συνιστώσες που τη διαμόρφωσαν παρουσίασε η εταιρεία αναλύσεων MEPS στις 27 Σεπτεμβρίου του 2021.
Από τη μία, η αγορά σιδηρομεταλλεύματος διανύει περίοδο μεταβλητότητας τον τελευταίο καιρό, έπειτα από ένα ράλι αύξησης των τιμών, το οποίο κορυφώθηκε στο α΄ εξάμηνο του έτους. Η τότε αύξηση στις τιμές iron ore αποδίδεται στη ζήτηση της Κίνας και στην ελλιπή προσφορά Αυστραλίας και Βραζιλίας. Πλέον, όμως, οι τιμές iron ore fines έχουν μειωθεί κατά 50% σε σύγκριση με την κορύφωσή τους τον Μάιο, όπως αναφέρει η MEPS. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην αλλαγή αυτή φέρεται να έχει διαδραματίσει το Πεκίνο, το οποίο έχει επιβάλει σημαντικούς περιορισμούς στην εγχώρια παραγωγή χάλυβα, σε μια προσπάθεια να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει.
Από την άλλη, η αγορά άνθρακα, συγκεκριμένα εκείνη του μεταλλουργικού άνθρακα, δείχνει σημάδια άνθησης. Καθώς οι πολιτικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας οδήγησαν σε απαγόρευση των εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα στην ασιατική χώρα, τα κινεζικά ορυχεία αναγκάστηκαν να στραφούν στην εγχώρια παραγωγή και στη διεθνή αγορά, εκτός Αυστραλίας, για τα απαιτούμενα φορτία. Ταυτόχρονα, οι Αυστραλοί παραγωγοί διοχέτευσαν τα φορτία τους σε άλλες χώρες της ανατολικής Ασίας και της Ευρώπης. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτές οι εξελίξεις ευνόησαν τη ναυτιλία, καθώς κατεγράφη αύξηση των τονομιλίων, οδηγώντας σε περισσότερες ναυλώσεις bulk carriers.
Τέλος, η MEPS αναφέρει πως οι προοπτικές της αγοράς χάλυβα δεν είναι θετικές, ειδικά υπό τη σκιά των αυξανόμενων κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα της πανδημίας. Έτσι, η μεσοπρόθεσμη εκτίμηση της εταιρείας είναι πως οι τιμές χάλυβα θα οδηγηθούν προς τα κάτω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ