Οι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου και LNG

Οι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου και LNG

179
Οι τελευταίες εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου και LNG

H επιμένουσα ρότα ανόδου της τιμής του φυσικού αερίου έχει σταματήσει να εκπλήσσει. Τα ρεκόρ τιμών καταρρίπτονται σε καθημερινή βάση, απόρροια μεταξύ άλλων των χαμηλών αποθεμάτων της Ευρώπης, της μειωμένης παραγωγής της, της απροθυμίας της Ρωσίας να αυξήσει τις ροές της προς αυτήν αλλά και του ανταγωνισμού μεταξύ Ευρωπαίων και Ασιατών αγοραστών.

Στις συγκυρίες αυτές, οι ΗΠΑ έχουν αναδειχθεί σε κορυφαίο πάροχο φυσικού αερίου, με τις εξαγωγές τους να έχουν εκτοξευτεί. Σε εβδομαδιαία έκθεσή της, που δημοσιεύτηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, η Energy Information Administration (EIA) παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου. Ειδικότερα, οι διεθνείς τιμές φυσικού αερίου, συγκεκριμένα τα συμβόλαια παραγώγων, σημείωσαν άνοδο για πέμπτη συνεχόμενη εβδομάδα, στις 23-29 Σεπτεμβρίου. Ταυτόχρονα, τα απαιτούμενα φορτία για την ανακούφιση της αγοράς επί του παρόντος «αγνοούνται». Συγκεκριμένα, έναν μήνα αφότου ο τυφώνας Άιντα έφτασε στη στεριά, υποδομές παραγωγικής ικανότητας 540 εκατ. κυβικών ποδιών ανά ημέρα παραμένουν εκτός λειτουργίας.

Παράλληλα, σύμφωνα με την EIA, οι εξαγωγές LNG των ΗΠΑ κατέγραψαν μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ειδικότερα, 17 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 63 δισ. κυβικών ποδιών αναχώρησαν από τις ΗΠΑ το διάστημα 23-29 Σεπτεμβρίου.

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, στατιστικά δεδομένα της S&P Platts, σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές LNG των ΗΠΑ, δείχνουν ότι μια νέα δύναμη έκανε την εμφάνισή της το γ΄ τρίμηνο του 2021. Συγκεκριμένα, η Βραζιλία σκαρφάλωσε στην κορυφή των προορισμών των αμερικανικών φορτίων LNG, ξεπερνώντας την Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.

Όπως αναφέρει το S&P Platts, η Βραζιλία παρέλαβε 32 φορτία αμερικανικού LNG το γ΄ τρίμηνο, με την Κίνα και τη Νότια Κορέα να ισοβαθμούν στη δεύτερη θέση με 19 φορτία η καθεμία. Έπειτα, ακολούθησαν η Ιαπωνία με 11 φορτία και η Ισπανία, η Χιλή και η Ινδία, με 9 φορτία η καθεμία.

Τέλος, η αύξηση των φορτίων προς τη Βραζιλία εμφανίζεται ως απόρροια της επιμένουσας ξηρασίας με την οποία ήρθε αντιμέτωπη η χώρα και η οποία έπληξε την ηλεκτροπαραγωγική της ικανότητα. Άλλωστε, η Βραζιλία βασίζεται ιδιαίτερα στην υδροηλεκτρική ενέργεια για την ηλεκτροδότησή της (περίπου 70% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας πηγάζει από υδροηλεκτρικά φράγματα).

Φωτό: Tomek Muranski/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.