
Σε σκοπέλους φαίνεται να πέφτει διαρκώς η ανάπτυξη του μεγαλεπήβολου project Belt and Road Initiative (BRI) της Κίνας, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Το BRI έχει χάσει την ορμή του, καθώς έρχεται αντιμέτωπο με αντιδράσεις στις χώρες όπου πραγματοποιούνται τα επιμέρους projects και καθώς τα χρέη των χωρών αυτών αυξάνονται. Παράλληλα, μια νέα πρωτοβουλία των G7 απειλεί το μονοπώλιο της Κίνας στην παροχή κεφαλαίων για έργα υποδομών.
Υπενθυμίζεται πως το BRI ανακοινώθηκε από τον Κινέζο πρόεδρο Xi το 2013, ως ένα φιλόδοξο σχέδιο επενδύσεων της Κίνας σε χώρες της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, με φόντο τη δημιουργία ενός εκτενούς δικτύου υποδομών, που θα ενισχύσει τις εμπορικές και οικονομικές σχέσεις των συμμετεχουσών χωρών.
Ωστόσο, μια νέα έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στο εργαστήριο AidData του Πανεπιστημίου William and Mary, καταδεικνύει τους σκοπέλους με τους οποίους έρχεται αντιμέτωπη η Κίνα στο πλαίσιο του BRI. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από μια διαφοροποιημένη ομάδα επενδυτών, στην οποία μεταξύ άλλων ανήκουν η Ford Foundation και η U.S. Agency for International Development (USAID). Για την έρευνα αξιοποιήθηκαν δεδομένα από 13.427 projects κινεζικών συμφερόντων σε 165 κράτη, συνολικής αξίας $843 δισ.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο αριθμός των projects που ακυρώνονται αυξάνεται, με τις συμμετέχουσες χώρες να δείχνουν σημάδια «μετάνοιας» όσον αφορά την απόφασή τους να συμμετάσχουν στο BRI. Ενδεικτικά, από το 2013 έως το 2021 έχουν ακυρωθεί projects στη Μαλαισία αξίας $11,58 δισ., αλλά και στο Καζακστάν και στη Βολιβία, αξίας περίπου $1,5 δισ. και $1 δισ. αντίστοιχα.
Παράλληλα, η έκθεση των χωρών, στις οποίες το Πεκίνο έχει «ρίξει τα δίχτυα του», στον χρηματοπιστωτικό κίνδυνο παραμένει εξαιρετικά αυξημένη, με πολλές χώρες χαμηλού ή μέσου εισοδήματος να έχουν οφειλές προς την Κίνα που ξεπερνούν το 10% του ΑΕΠ τους.
Επιπλέον, το 35% των projects έχουν έρθει αντιμέτωπα με φαινόμενα διαφθοράς, παραβάσεων των όρων εργασίας ή έχουν κατηγορηθεί για μόλυνση του περιβάλλοντος.
Τα παραπάνω συντελούν στο να μπει «φρένο» στην κινεζική επέκταση, εξέλιξη που φέρνει χαμόγελα στην Ουάσιγκτον. Άλλωστε, πρόσφατα, ο πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε την εκκίνηση του ανταγωνιστικού προγράμματος Build Back Better World (B3W) των G7, το οποίο θα προσφέρει χρηματοοικονομική υποστήριξη σε αναπτυσσόμενες χώρες για την κατασκευή υποδομών. Συνεπώς, το Πεκίνο έρχεται αντιμέτωπο τόσο με τις χώρες που εκφράζουν αντίθεση με τις κινεζικές βλέψεις όσο και με την Ουάσιγκτον, της οποίας οι κινήσεις δημιουργούν επιπλέον πονοκεφάλους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ