
Με την ενίσχυση της λεγόμενης μεσαίας τάξης και την αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων, η Ινδία αναμένεται να καταστεί ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας παγκοσμίως, πίσω από Κίνα και ΗΠΑ, με ένα μερίδιο της τάξεως του 5,9% στις παγκόσμιες εισαγωγές, σύμφωνα με νέα έκθεση.
Επί του παρόντος, η Ινδία αποτελεί τον όγδοο μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως, με το μερίδιό της να ανέρχεται στο 2,8%. Σύμφωνα με την έκθεση Global Trade Outlook του βρετανικού Υπουργείου Εμπορίου, η Ινδία έως το 2030 θα αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων εισαγωγέων παγκοσμίως.
Στο report τονίζεται ότι η αναδυόμενη αγοραστική δύναμη της μεσαίας τάξης της Ασίας, κυρίως για τρόφιμα, ταξίδια και ψηφιακές τεχνολογίες, θα αποτελέσει οδηγό για την αύξηση της ζήτησης για εισαγωγές.
Άλλωστε, εδώ και δεκαετίες, το κέντρο βαρύτητας της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας έχει μετατοπιστεί προς την Ανατολή, λόγω της ταχείας ανάπτυξης των χωρών του Ινδο-Ειρηνικού. Ως απόρροια αυτής της τάσης, έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά και τα trade patterns. «Μεταξύ 2019 και 2050, το 56% της παγκόσμιας ανάπτυξης θα προέρχεται από τον Ινδο-Ειρηνικό σε σύγκριση με το 25% από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική αθροιστικά. Εντός του Ινδο-Ειρηνικού, η ανάπτυξη θα εξισορροπηθεί σταδιακά, με τη συμβολή των χωρών της Νότιας Ασίας και δη της Ινδίας να αυξάνεται», αναφέρεται στην έκθεση του υπουργείου.
Η Ινδία εκτιμάται, επίσης, ότι θα καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, με το μερίδιό της στο παγκόσμιο ΑΕΠ να ανέρχεται στο 6,8%. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο report, τα επόμενα τριάντα χρόνια η παραγωγικότητα της εργασίας των χωρών του E7 (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία, Ρωσία, Ινδονησία, Μεξικό και Τουρκία) θα ξεπεράσει την αντίστοιχη των χωρών του G7, με τη μετατόπιση της οικονομικής αυτής δύναμης να επηρεάζει σημαντικά το διεθνές εμπόριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες των αντιπροσωπειών της Ουκρανίας και της Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη, σε μια συνάντηση που διήρκησε λίγο περισσότερο από μία ώρα, ανακοίνωσε το…
Στα υγραεριοφόρα εστιάζει ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines στις πρόσφατες παραγγελίες του. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η MOL τοποθέτησε δύο…
Η κατασκευή της πρώτης υποδομής μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στην περιοχή του λιμανιού της Αμβέρσας βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για…
Κοντά σε μία νέα μείωση των επιτοκίων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία συνεδριάζει την Πέμπτη (5 Ιουνίου) και είναι πιθανό να…
Εντυπωσιακή ανάπτυξη γνωρίζει η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως έναν από τους πλέον ανθεκτικούς και καινοτόμους τομείς του τουρισμού. Σύμφωνα με…
Ο υποψήφιος της πολωνικής εθνικιστικής αντιπολίτευσης Κάρολ Ναβρότσκι κέρδισε το δεύτερο γύρο των πολωνικών προεδρικών εκλογών με 50,89% των ψήφων, ανακοίνωσε νωρίς σήμερα το…
Ο Τζέιμι Ντάιμον, ο επικεφαλής της αμερικανικής τράπεζας JPMorgan Chase, φωνή που θεωρείται πως έχει επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, εξέφρασε ανησυχία…
Την απόκτηση υπό κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 88 MW στην περιοχή, Κάρλοβο, της Βουλγαρίας ανακοίνωσε η ΔΕΗ. Το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία, Chint…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ