
Με την ενίσχυση της λεγόμενης μεσαίας τάξης και την αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων, η Ινδία αναμένεται να καταστεί ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας παγκοσμίως, πίσω από Κίνα και ΗΠΑ, με ένα μερίδιο της τάξεως του 5,9% στις παγκόσμιες εισαγωγές, σύμφωνα με νέα έκθεση.
Επί του παρόντος, η Ινδία αποτελεί τον όγδοο μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως, με το μερίδιό της να ανέρχεται στο 2,8%. Σύμφωνα με την έκθεση Global Trade Outlook του βρετανικού Υπουργείου Εμπορίου, η Ινδία έως το 2030 θα αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων εισαγωγέων παγκοσμίως.
Στο report τονίζεται ότι η αναδυόμενη αγοραστική δύναμη της μεσαίας τάξης της Ασίας, κυρίως για τρόφιμα, ταξίδια και ψηφιακές τεχνολογίες, θα αποτελέσει οδηγό για την αύξηση της ζήτησης για εισαγωγές.
Άλλωστε, εδώ και δεκαετίες, το κέντρο βαρύτητας της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας έχει μετατοπιστεί προς την Ανατολή, λόγω της ταχείας ανάπτυξης των χωρών του Ινδο-Ειρηνικού. Ως απόρροια αυτής της τάσης, έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά και τα trade patterns. «Μεταξύ 2019 και 2050, το 56% της παγκόσμιας ανάπτυξης θα προέρχεται από τον Ινδο-Ειρηνικό σε σύγκριση με το 25% από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική αθροιστικά. Εντός του Ινδο-Ειρηνικού, η ανάπτυξη θα εξισορροπηθεί σταδιακά, με τη συμβολή των χωρών της Νότιας Ασίας και δη της Ινδίας να αυξάνεται», αναφέρεται στην έκθεση του υπουργείου.
Η Ινδία εκτιμάται, επίσης, ότι θα καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, με το μερίδιό της στο παγκόσμιο ΑΕΠ να ανέρχεται στο 6,8%. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο report, τα επόμενα τριάντα χρόνια η παραγωγικότητα της εργασίας των χωρών του E7 (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία, Ρωσία, Ινδονησία, Μεξικό και Τουρκία) θα ξεπεράσει την αντίστοιχη των χωρών του G7, με τη μετατόπιση της οικονομικής αυτής δύναμης να επηρεάζει σημαντικά το διεθνές εμπόριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ