
Με την ενίσχυση της λεγόμενης μεσαίας τάξης και την αύξηση των διαθέσιμων εισοδημάτων, η Ινδία αναμένεται να καταστεί ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας παγκοσμίως, πίσω από Κίνα και ΗΠΑ, με ένα μερίδιο της τάξεως του 5,9% στις παγκόσμιες εισαγωγές, σύμφωνα με νέα έκθεση.
Επί του παρόντος, η Ινδία αποτελεί τον όγδοο μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως, με το μερίδιό της να ανέρχεται στο 2,8%. Σύμφωνα με την έκθεση Global Trade Outlook του βρετανικού Υπουργείου Εμπορίου, η Ινδία έως το 2030 θα αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων εισαγωγέων παγκοσμίως.
Στο report τονίζεται ότι η αναδυόμενη αγοραστική δύναμη της μεσαίας τάξης της Ασίας, κυρίως για τρόφιμα, ταξίδια και ψηφιακές τεχνολογίες, θα αποτελέσει οδηγό για την αύξηση της ζήτησης για εισαγωγές.
Άλλωστε, εδώ και δεκαετίες, το κέντρο βαρύτητας της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας έχει μετατοπιστεί προς την Ανατολή, λόγω της ταχείας ανάπτυξης των χωρών του Ινδο-Ειρηνικού. Ως απόρροια αυτής της τάσης, έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά και τα trade patterns. «Μεταξύ 2019 και 2050, το 56% της παγκόσμιας ανάπτυξης θα προέρχεται από τον Ινδο-Ειρηνικό σε σύγκριση με το 25% από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική αθροιστικά. Εντός του Ινδο-Ειρηνικού, η ανάπτυξη θα εξισορροπηθεί σταδιακά, με τη συμβολή των χωρών της Νότιας Ασίας και δη της Ινδίας να αυξάνεται», αναφέρεται στην έκθεση του υπουργείου.
Η Ινδία εκτιμάται, επίσης, ότι θα καταστεί η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως, με το μερίδιό της στο παγκόσμιο ΑΕΠ να ανέρχεται στο 6,8%. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο report, τα επόμενα τριάντα χρόνια η παραγωγικότητα της εργασίας των χωρών του E7 (Κίνα, Ινδία, Βραζιλία, Ρωσία, Ινδονησία, Μεξικό και Τουρκία) θα ξεπεράσει την αντίστοιχη των χωρών του G7, με τη μετατόπιση της οικονομικής αυτής δύναμης να επηρεάζει σημαντικά το διεθνές εμπόριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ