
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται ο «συνωστισμός» πλοίων που περιμένουν να ελλιμενιστούν στα δυτικά λιμάνια των ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με όσα αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ, περίπου 70 πλοία αναμένουν να ελλιμενιστούν στο Λος Άντζελες και στο Λονγκ Μπιτς, δημιουργώντας ένα bottleneck, το οποίο πυροδοτεί αύξηση στους ναύλους. Σύμφωνα με την κ. Charlotte Cook, Head Trade Analyst της VesselsValue, o αριθμός των πλοίων που αναμένει να ελλιμενιστεί στο Λονγκ Μπιτς είναι διπλάσιο από τις αρχές του μήνα. Με βάση την εκτίμησή της ότι ακόμη 17 πλοία θα φτάσουν στην περιοχή τις επόμενες δύο εβδομάδες, η αποσυμφόρηση μάλλον θα αργήσει να έρθει.
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί δεν είναι καινούργια, καθώς η αμερικανική ζήτηση για εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια έχει εκτοξευτεί μετά την επανεκκίνηση των οικονομιών από την Covid-19 και τα συνεπακόλουθα περιοριστικά μέτρα. Μάλιστα, πολλά πλοία επαναπρογραμματίζουν τα δρομολόγιά τους και πλέουν προς γειτονικά λιμάνια, τα οποία όπως δεν διαθέτουν τη δυναμικότητα να τα εξυπηρετήσουν. Την ίδια ώρα, η έλλειψη φορτηγών και οδηγών για τη μεταφορά των εμπορευμάτων από τα λιμάνια στην αμερικανική ενδοχώρα δυσχεραίνει την κατάσταση.
Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι η ανισορροπία στην εφοδιαστική αλυσίδα των εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχιστεί και το 2022.
Από την πλευρά τους, οι αρχές των λιμένων Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς ανακοίνωσαν πως θα προβούν σε μέτρα, προκειμένου να διαχειριστούν την «εκτόξευση» των εμπορευματικών ροών.
Ο επικεφαλής της Αρχής του Λος Άντζελες σχολίασε χαρακτηριστικά πως όλα αυτά τα μέτρα καταδεικνύουν ότι το λιμάνι θα συνεχίσει να καινοτομεί προκειμένου να διαχειριστεί «την ιστορική αυτή αύξηση των φορτίων».
Εταιρείες λιανικής εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την παράδοση των εμπορευμάτων τους ενόψει και των Χριστουγέννων. Η US Toy Association, η οποία αντιπροσωπεύει 950 εταιρείες παιχνιδιών στις ΗΠΑ, τονίζει ότι η κρίση στην Καλιφόρνια θα επηρεάσει πολλά μέλη της.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Οι στρατιωτικές δαπάνες αυξήθηκαν ταχύτατα το περασμένο έτος, με ρυθμό της τάξεως του 9,4% έναντι του 2023 και διαμορφώθηκαν στα $2,72 τρισ. Ειδικότερα, ένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ