
Τα λιμάνια του Βελγίου και της Ολλανδίας, σύμφωνα με νέα έκθεση της Europol, αποτελούν πλέον τις κύριες πύλες εισόδου στην Ευρώπη για το εμπόριο κοκαΐνης. Βάσει εκτιμήσεων της ευρωπαϊκής αστυνομικής υπηρεσίας, διαφαίνεται ότι, ενώ μέχρι πρότινος η Ισπανία αποτελούσε την πρωταρχική πύλη για τη διακίνηση κοκαΐνης στην ευρωπαϊκή ήπειρο, τα δίκτυα των διακινητών έχουν πλέον μετατοπιστεί προς τον Βορρά.
Ειδικότερα, η έκθεση της Europol, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (United Nations Office on Drugs and Crime ‒ UNODC), δείχνει ότι οι εγκληματικές οργανώσεις από τη Λατινική Αμερική, και κυρίως από την Κολομβία, μεταφέρουν ναρκωτικά στις Κάτω Χώρες μέσω του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και κυρίως της Αμβέρσας και από εκεί τα διακινούν σε όλη την Ευρώπη.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρχές του Ρότερνταμ ανακάλυψαν πρόσφατα 4,5 τόνους κοκαΐνης κρυμμένους σε εμπορευματοκιβώτια από τη Λατινική Αμερική, ενώ και στην Αμβέρσα κατασχέθηκαν άλλοι 65,6 τόνοι το 2020. Τον Φεβρουάριο, μάλιστα, η Γερμανία και το Βέλγιο κατάσχεσαν ποσότητα ρεκόρ, καθώς 23 τόνοι ναρκωτικών βρέθηκαν κρυμμένοι σε εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο σχηματισμός των εγκληματικών συμμαχιών, η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ομάδων διακίνησης ναρκωτικών και ο καθορισμός των εφοδιαστικών αλυσίδων των ναρκωτικών ουσιών επηρεάζονται από πολυάριθμους παράγοντες, όπως η γεωγραφία, οι ροές του νόμιμου εμπορίου, οι ιστορικοί δεσμοί και η γλωσσική συγγένεια. Εν προκειμένω, φαίνεται ότι η μετατόπιση των ροών προς τον ευρωπαϊκό Βορρά σχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα διακίνησης νόμιμων αγαθών μέσω εμπορευματοκιβωτίων σε λιμένες όπως το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα και το Αμβούργο, γεγονός που δυσχεραίνει τον εξονυχιστικό έλεγχο όλων των κουτιών, καθιστώντας τα εν λόγω λιμάνια πιο ευάλωτους στη διακίνηση παράνομων ναρκωτικών ουσιών.
Φωτό: Mark R. Cristino/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ