
Το 2021 είναι μέχρι στιγμής, αδιαμφισβήτητα, η «χρονιά» των τακτικών γραμμών. Όπως άλλωστε αναφέρει πρόσφατη μηνιαία έκθεση της VesselsValue, οι παραγγελίες containerships που έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο έτος αγγίζουν τις 379.
Ωστόσο, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι τα μόνα που έχουν σημειώσει εντυπωσιακή πορεία μέσα στο 2021. Συγκεκριμένα, οι παραγγελίες vehicle carriers της περιόδου Ιανουαρίου-Αυγούστου διαμορφώθηκαν στις 34, ήτοι 467% περισσότερες από την αντίστοιχη περίοδο του 2019 (6) και 1.600% περισσότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (2). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τις πρώτες έξι ημέρες του Σεπτεμβρίου οι παραγγελίες vehicle carriers ήταν έξι, αυξάνοντας τις συνολικές παραγγελίες στις 40 από τις αρχές του έτους.
Η αξία των 40 αυτών παραγγελιών διαμορφώθηκε στα $3,2 δισ., ποσό που ξεπερνά το άθροισμα των αξιών των παραγγελιών των τελευταίων πέντε ετών. Εάν στην εξίσωση συμπεριληφθούν και οι επιλογές (δηλαδή το option για παραγγελίες περαιτέρω πλοίων), που συχνά πυκνά συνοδεύουν συμβόλαια παραγγελιών, οι εν δυνάμει παραγγελίες φτάνουν τις 56, με συνολική αξία τα $4,4 δισ.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως οι ιδιοκτήτες των εν λόγω πλοίων επιχειρούν να προετοιμαστούν για μελλοντικούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που αναμένεται να ανακοινωθούν τα επόμενα χρόνια. Άλλωστε, και τα 40 πλοία που παραγγέλθηκαν μέχρι στιγμής το 2021 θα είναι εξοπλισμένα με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG, όπως αναφέρει η VesselsValue.
Επιπλέον, σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κινείται η αγορά μεταχειρισμένων, ειδικά από το β΄ τρίμηνο του 2021 και έπειτα. Χαρακτηριστικά, το vehicle carrier «Asian King», χωρητικότητας 6.400 CEUs και ηλικίας 22 ετών, πουλήθηκε έναντι $23 εκατ. τον Ιούνιο. Σημειώνεται πως δύο μήνες νωρίτερα, τον Απρίλιο του 2021, το «Perseus Liberty», ίδιας χωρητικότητας και ηλικίας, είχε πουληθεί έναντι $13,8 εκατ.
Τέλος, αυξημένοι καταγράφονται και οι ναύλοι των vehicle carriers. Συγκεκριμένα, vehicle carriers μεσαίου τύπου (περίπου 5.000 CEUs) ναυλώνονται έναντι $30.000/ημέρα, ενώ εκείνα των 6.500 CEUs έναντι $35.000/ημέρα.
Φωτό: Yonhap/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ