
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο του Βιετνάμ (Vietnam News Agency), τα λιμάνια της χώρας της Νοτιοανατολικής Ασίας κατέγραψαν ανοδική πορεία από πλευράς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εντός του 2021, παρά την επιβολή περιοριστικών μέτρων, λόγω της έξαρσης της πανδημίας της Covid-19, σε συγκεκριμένες περιοχές.
Ειδικότερα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες του Βιετνάμ αυξήθηκε κατά 18% σε σχέση με το 2020. Σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή Διοίκηση της χώρας, οι λιμένες διαχειρίστηκαν συνολικά 16,8 εκατ. TEUs. Βασικοί λόγοι για την ανοδική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων υπήρξαν η αύξηση των εξαγωγών κατά 5,4 εκατ. TEUs (αύξηση της τάξεως του 16% σε σύγκριση με το 2020) καθώς και η αύξηση κατά 5,5 εκατ. TEUs των εισαγωγών.
Με 3,2 εκατ. TEUs, το συγκρότημα λιμένων Cai Mep-Thi Vai στην επαρχία Ba Ria-Vung Tau αντιπροσωπεύει τα δύο τρίτα των εισαγωγών και των εξαγωγών στο νότιο τμήμα της χώρας και το 100% των εμπορευματικών ροών από και προς τις ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στις αρχές Αυγούστου του τρέχοντος έτους, οι τερματικοί σταθμοί διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων Tan Cang-Cat Lai (TCCL) και Tan Cang-Hiep Phuoc (TCHP) στο Νότιο Βιετνάμ βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια απότομη αύξηση στη συμφόρηση. Αναλυτικότερα, λόγω των μέτρων που ελήφθησαν για τον περιορισμό των κρουσμάτων της Covid-19 (κλείσιμο επιχειρήσεων, lockdown) από την κυβέρνηση, πολλά από τα εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια (περίπου 100.000 TEUs) δεν μπορούσαν να μεταφορτωθούν προς την ενδοχώρα, περιορίζοντας σημαντικά τη διαθέσιμη χωρητικότητα και τη διαχειριστική ικανότητα των εν λόγω τερματικών. Παρ’ όλα αυτά, χάρη στην αυστηρή εφαρμογή των μέτρων πρόληψης και ελέγχου στους λιμένες, τα κρούσματα της Covid-19 εντοπίστηκαν εγκαίρως και τέθηκαν αμέσως σε καραντίνα, γεγονός που επέτρεψε στα λιμάνια να παραμείνουν εν πολλοίς ανοιχτά και λειτουργικά.
Φωτό: Son Vu Tran/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ