
H δανέζικη εταιρεία τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε την απόκτηση ενός μειοψηφικού μεριδίου στη νεοφυή επιχείρηση WasteFuel, που εστιάζει στη μετατροπή απορριμμάτων σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, πράσινο βιομεθάνιο και ανανεώσιμο φυσικό αέριο. Με την επένδυση αυτή, η οποία έγινε μέσω της Maersk Growth, ο μεγαλύτερος θαλάσσιος μεταφορέας στην αγορά τακτικών γραμμών εντείνει τις στρατηγικές προσπάθειές του για την απανθρακοποίηση του στόλου του και την ανάπτυξη καυσίμων που δεν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η επένδυση της Maersk θα επιτρέψει στη WasteFuel να αναπτύξει βιο-διυλιστήρια που χρησιμοποιούν τις πιο αποτελεσματικές διαθέσιμες τεχνολογίες για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων από μη ανακτήσιμα απόβλητα, που διαφορετικά θα υποβαθμίζονταν και θα απελευθέρωναν μεθάνιο και άλλες επιβλαβείς εκπομπές στην ατμόσφαιρα.
Η Maersk ,σύμφωνα με την ανακοίνωση, θεωρεί πως η πράσινη βιομεθανόλη είναι ένα από τα πολλά υποσχόμενα καύσιμα του μέλλοντος, καθώς το μέγεθος της παραγωγής της μπορεί να αυξηθεί και ως εκ τούτου να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή των αλυσίδων εφοδιασμού από τις εκπομπές άνθρακα μέσα στα επόμενα 10-15 χρόνια. Μάλιστα η εταιρεία αναμένεται να αξιολογεί τη βιωσιμότητα του έργου καθώς και τις μειώσεις στις εκπομπές που θα επιφέρει.
Ο αντιπρόεδρος της AP Moller-Maersk και επικεφαλής της εταιρείας για την απανθρακοποίηση, κ. Morten Bo Christiansen, με αφορμή τη νέα επένδυση της δανέζικης εταιρείας σχολίασε: «Γνωρίζουμε ότι η προμήθεια επαρκούς ποσότητας πράσινου καυσίμου για τα πλοία του στόλου μας που τροφοδοτούνται με μεθανόλη θα είναι πολύ δύσκολη, καθώς προϋποθέτει τη σημαντική αύξηση της παραγωγής παγκοσμίως. Η συνεργασία και οι συμπράξεις είναι το κλειδί για την αύξηση της κλίμακας της παραγωγής και της διανομής βιώσιμων καυσίμων. Ανυπομονούμε να κάνουμε ακριβώς αυτό με τη WasteFuel, διερευνώντας πιθανές μελλοντικές πράσινες λύσεις όχι μόνο για τα πλοία μας, αλλά και για τις αεροπορικές και χερσαίες [φορτηγά] μεταφορές».
Φωτό: u_b0una7te/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ