
Το τρίτο κατά σειρά ομοίωμα του θρυλικού θωρηκτού «Γεώργιος Αβέρωφ», δώρισε χθες Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου στα Ψαρά ο Καπ. Παναγιώτης Τσάκος, στο πλαίσιο της προσφοράς του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος» σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Σε μία σεμνή αλλά θερμή και πατριωτική τελετή ο εκ των πρωτοπόρων της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας καπ. Παναγιώτης Τσάκος, αναφέρθηκε στα γεγονότα της ζωής του που τον συνέδεσαν με τα Ψαρά λέγοντας ότι το νησί ήταν πάντα για τους Καρδαμυλίτες ένας προσκύνημα.
«Τα Καρδάμυλα και τα Ψαρά όπως και να το κάνουμε είναι λιγάκι πιο ναυτικοί από τη νότια Χίο», είπε και συνέχισε: «Το πρώτο μου βαπόρι όταν αξιώθηκα κι εγώ να γίνω εφοπλιστής, μου το ναύλωσε ο Νίκος και ο Αντώνης ο Κοντζιάς. Αυτό που επίσης δεν ξεχνώ είναι ότι, όταν χρειαζόμουν μερικούς μήνες υπηρεσίας για τα διπλώματά μου ως ναυτικός, πήγα με το πλοίο του Παντελή του Φουστάνου που πήγαινε και στα Καρδάμυλα και στα Ψαρά. Ήταν καλοκαίρι του 1940, από τότε ταξίδευα μεταξύ Χίου, Ψαρών και Καρδαμύλων. Στις Οινούσσες δεν πηγαίναμε γιατί εκεί ήταν πλούσιοι και ναύλωναν καραβάκι από τη Λαγκάδα», θυμήθηκε ο Καπετάνιος.
Νωρίτερα, η καθηγήτρια ναυτιλιακής ιστορίας του Τμήματος Ιστορίας κι Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κα. Τζελίνα Χαρλαύτη, πραγματοποίησε ομιλία για την προσφορά της ψαριανής ναυτιλίας στον απελευθερωτικό αγώνα του 2021, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τα Ψαρά προσέφεραν 80 πλοία και 400 ναυτικούς.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος» ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση ντοκιμαντέρ για τα Ψαρά ενώ ο Μητροπολίτης Μάρκος, κατά τη διάρκεια Δοξολογίας στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως Σωτήρος, σημείωσε ότι το ημερολόγιο της Ι.Μ. Χίου για το 2022 θα είναι αφιερωμένο στο θεοσεβές έργο του ναυάρχου και πυρπολητού Κωνταντίνου Κανάρη.
Φωτό-πηγή: www.politischios.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ