
Η συνεχιζόμενη διαμάχη Κίνας–Αυστραλίας φαίνεται πως επηρεάζει σημαντικά το διμερές εμπόριο των δύο χωρών και, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, τους πρώτους επτά μήνες του έτους οι κινεζικές εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα άγγιξαν μόλις τους 780.000 τόνους. Πρόκειται για μείωση της τάξεως του 98,6% συγκριτικά με τους 56,8 εκατ. τόνους το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Το 2020 πραγματοποιήθηκαν 697 ταξίδια για τη μεταφορά άνθρακα μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας, σύμφωνα με την BIMCO. Από αυτά, το 59,1% πραγματοποιήθηκε με Panamaxes και το 35,3% με Capesizes. Αντιθέτως, φέτος μόλις δεκατέσσερα ταξίδια έχουν καταγραφεί μεταξύ των δύο χωρών για τη μεταφορά άνθρακα, με τα οκτώ να αφορούν Panamaxes.
Από την άλλη πλευρά, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα από την Ινδονησία έχουν αυξηθεί κατά 45,2%, από τους 76,4 εκατ. τόνους τους πρώτους επτά μήνες του 2020 στους 110,9 εκατ. τόνους φέτος. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της Ινδονησίας στις εισαγωγές άνθρακα της Κίνας ανήλθε στο 60,4% ενώ αντιθέτως αυτό της Αυστραλίας «κατέρρευσε» στο 0,4% για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020.
Παρά τη βουτιά στις ροές προς την Κίνα, οι συνολικές αυστραλιανές εξαγωγές άνθρακα σημείωσαν, την υπό εξέταση περίοδο, αύξηση της τάξεως των 400.000 τόνων. Οι εξαγωγές προς Ινδία και Νότια Κορέα αυξήθηκαν κατά 22,3 εκατ. τόνους (+96,3%) και κατά 15 εκατ. τόνους (+72,2%) αντίστοιχα.
Συνολικά, τους πρώτους επτά μήνες του 2021, οι αυστραλιανές εξαγωγές άνθρακα έφτασαν τους 223,4 εκατ. τόνους, αριθμός ο οποίος, με εξαίρεση το 2020, αποτελεί τον μικρότερο από το 2015. Παρά το γεγονός αυτό, οι νέοι προορισμοί για τον αυστραλιανό άνθρακα δεν σημαίνουν απαραίτητα πτώση των τονομιλίων, εξηγεί η BIMCO. Αντιθέτως, η μέση απόσταση που έχει καλυφθεί ανά τόνο έχει αυξηθεί κατά 4.603 μίλια (+6,6% σε σχέση με πέρυσι), με αποτέλεσμα να ευνοείται η αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
«Καθώς η ανισορροπία στο εμπόριο άνθρακα μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας εισέρχεται στον δεύτερο χρόνο της, πραγματοποιούνται νέες συμφωνίες μεταξύ αγοραστών και πωλητών στην προσπάθειά τους να καλύψουν τα κενά από τις περιοριστικές εμπορικές πολιτικές. Οι αλλαγές αυτές εντάσσονται στην ευρύτερη εικόνα των dry, η οποία επηρεάζεται από συμφορήσεις στα λιμάνια, ιδιαίτερα της Ασίας, ωθώντας προς τα επάνω τους ναύλους», σημειώνει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρωθυπουργός του Καναδά Μαρκ Κάρνεϊ δήλωσε σήμερα ότι η χώρα του δεν πρέπει να ξεχάσει ποτέ την αμερικανική «προδοσία», στην ομιλία της νίκης…
Το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου κρίνει πως οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί των ΗΠΑ φταίνε για το πάγωμα των παραδόσεων αεροσκαφών της Boeing σε αερομεταφορείς της…
Η ηλεκτροδότηση έχει αποκατασταθεί σχεδόν πλήρως σήμερα στην Ισπανία και την Πορτογαλία έπειτα από μια μαζική διακοπή, άγνωστης αιτίας, που διήρκεσε πολλές ώρες και…
Η ελληνική αγορά πολυτελών ακινήτων συνεχίζει να προσελκύει σημαντικές ξένες επενδύσεις, με τις υποδομές να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της ελκυστικότητας της χώρας…
Δυσμενείς παραμένουν οι καιρικές συνθήκες σε πολλές θαλάσσιες περιοχές, καθώς, σύμφωνα με την ΕΜΥ, πνέουν άνεμοι βόρειοι 8 μποφόρ και κατά τόπους στο Αιγαίο…
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ