
Ο νηογνώμονας DNV δημοσίευσε το πέμπτο ετήσιο «Energy Transition Outlook», στο οποίο αναφέρονται οι τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη, αλλά και προβλέψεις σχετικά με το κομβικό έτος 2050. Το φετινό Outlook παρουσιάζει τα αποτελέσματα του ανεξάρτητου μοντέλου που έχει αναπτύξει ο νηογνώμονας για το παγκόσμιο σύστημα ενέργειας, το οποίο καλύπτει την περίοδο έως το έτος 2050 και προβλέπει την ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη, καθώς και τις ενεργειακές εξελίξεις σε δέκα γεωγραφικές περιοχές.
Εστιάζοντας στο κομμάτι που αφορά τις επερχόμενες ενεργειακές και κανονιστικές εξελίξεις στον ναυτιλιακό τομέα, ο DNV εξέδωσε και το «Maritime Forecast to 2050». Η νέα αυτή δημοσίευση εξετάζει το πώς η αυξανόμενη πίεση για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας μπορεί να επηρεάσει τους πλοιοκτήτες που προχωρούν σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, δίνοντας έμφαση σε πρακτικές λύσεις και στρατηγικές που αφορούν το κομμάτι της μετάβασης από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα σε καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα.
Ο ναυτιλιακός κλάδος αναμένεται να διανύσει μια μεταβατική περίοδο, που θα χαρακτηρίζεται από ταχείες ενεργειακές και τεχνολογικές εξελίξεις, κάτι που θα έχει αρκετά μεγαλύτερο αντίκτυπο στα κόστη, στις αξίες των πλοίων και στα έσοδά τους σε σχέση με προηγούμενες μεταβατικές περιόδους. Το «Maritime Forecast to 2050» παρουσιάζει επικαιροποιημένες προοπτικές των κανονιστικών και εμπορικών παραγόντων που αποτελούν οδηγούς για την απανθρακοποίηση του κλάδου, καθώς και τις διαθέσιμες λύσεις ως προς τα καύσιμα και τις τεχνολογίες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πλοιοκτήτες προκειμένου να καλύψουν τις επερχόμενες νομοθεσίες αλλά και τις ανάγκες της αγοράς. Επιπλέον, περιλαμβάνει ένα ενημερωμένο πλαίσιο διαχείρισης των ρίσκων που σχετίζονται με την εκάστοτε στρατηγική που θα επιλέξουν οι πλοιοκτήτες ως προς τα μελλοντικά καύσιμα των πλοίων τους, ενώ για την καλύτερη κατανόηση του εν λόγω πλαισίου γίνεται και παρουσίαση μιας μελέτης περίπτωσης.
Τέλος, η δημοσίευση εξετάζει το ζήτημα της ενεργειακής μετάβασης από μια ευρύτερη προοπτική, διερευνώντας την ανάγκη χρηματοδότησης των λεγόμενων πράσινων επενδύσεων καθώς και την ανάγκη δημιουργίας ενός δικτύου που θα μπορεί να προμηθεύσει τις απαραίτητες ποσότητες των νέων πράσινων καυσίμων.
Φωτό: Stefan Sauer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Στο αμερικανικό αργό στρέφει τα «πλοκάμια» της η Ινδία, αυξάνοντας σημαντικά τις εισαγωγές. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Braemar, οι…
Οι κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν έχουν προκαλέσει εμπορικούς τριγμούς, με τις δύο χώρες μάλιστα να έχουν προβεί και σε εφαρμογή λιμενικών περιορισμών,…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Η ηλεκτρική πρόωση από συστοιχίες μπαταριών λαμβάνει κύρια θέση στη ναυτιλία, με πρόσφατο παράδειγμα το Hull 096 της Incat, το μεγαλύτερο φέριμποτ παγκοσμίως που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ