
Η Daewoo Shipbuilding εξασφάλισε παραγγελία για τέσσερα LNG carriers, αξίας 990 δισ. γουόν (περίπου $846 εκατ.), όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά μέσα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, η οποία υπεγράφη με την ιαπωνική εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL), η Daewoo θα ναυπηγήσει τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας ίσης με 174.000 κυβικά μέτρα έκαστο, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το β΄ εξάμηνο του 2024.
Τα φιλικά προς το περιβάλλον νεότευκτα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με τους τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες διπλού καυσίμου της MAN Energy Solutions, οι οποίοι προσφέρουν σημαντικές βελτιώσεις σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, υιοθετούν ένα νέο σχεδιασμό ο οποίος μειώνει το φαινόμενο εξάτμισης του LNG (boil-off gas) από τις δεξαμενές φορτίου, μέσω της χρήσης μιας μονάδας επανυγροποίησης, ενώ θα διαθέτουν και σύστημα αξονικής γεννήτριας το οποίο θα αξιοποιεί την περιστροφή του άξονα της προπέλας του πλοίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Τα εν λόγω πλοία θα έχουν σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με τα υπάρχοντα LNG Carriers, με λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Παράλληλα, βάσει ανακοίνωσης της MOL την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου, τα τέσσερα πλοία που θα ναυπηγηθούν πρόκειται να ναυλωθούν από τη Novatek Gas & Power Asia Pte. Ltd., θυγατρική της ρωσικής PAO Novatek.
Χάρη στην παραγγελία αυτή, η συνολική αξία των παραγγελιών που έχει λάβει το 2021 η Daewoo διαμορφώθηκε στα $8 δισ., ξεπερνώντας ήδη τον αρχικό στόχο των $7,7 δισ. που είχε τεθεί για όλο το 2021.
Σημειώνεται πως 47 παραγγελίες LNG carriers πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2021, βάσει πρόσφατων δεδομένων της Clarksons (έως τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου), εκ των οποίων τα 42 παραγγέλθηκαν το β΄ και το γ΄ τρίμηνο του έτους.
Ακόμη, 46 πλοία που πρόκειται να ναυπηγηθούν από την Daewoo βρίσκονται στο παγκόσμιο orderbook, μεταξύ άλλων 16 containerships, 11 VLCCs, 9 VLGCs και 6 LNG carriers. Το backlog της εταιρείας ανέρχεται στα $22,2 δισ.
Τέλος, με αφορμή τις κινήσεις των ρωσικών εταιρειών για ναυπήγηση πράσινων πλοίων και τις πρόσφατες δηλώσεις Πούτιν περί αύξησης των εμπορευματικών ροών από το Βόρειο Πέρασμα το 2024, η πιθανότητα αξιοποίησης αυτών των πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια αρτηρία φαντάζει αρκετά υψηλή. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που DSME και MOL συνεργάζονται με φόντο τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού LNG. Ενδεικτικά, το 2014, υπό το ενεργειακό project Yamal LNG της Ρωσίας, είχε συμφωνηθεί η ναυπήγηση τριών LNG carriers.
Φωτό:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μετά την πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση στο Παχαλγκάμ, η Ινδία προέβη στην απαγόρευση εισαγωγών αγαθών που προέρχονται από το Πακιστάν ή διέρχονται από το Πακιστάν,…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
«Θύελλα» αντιδράσεων έχει προκαλέσει στο εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, καθώς οι δασμοί που επέβαλε απειλούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ