
Το λιμάνι της Βαλένθια, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Κρατική Αρχή Λιμένων (Puertos del Estado) της Ισπανίας, διαχειρίστηκε το 40% επί του συνόλου των εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορευματοκιβωτίων του ισπανικού λιμενικού συστήματος έως και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, από τα 3,58 εκατ. TEUs που εισήλθαν ή εξήλθαν από όλα τα λιμάνια της χώρας μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου του 2021, ο λιμένας της Βαλένθια διαχειρίστηκε τα 1.434.840 εκατ. TEUs, καταγράφοντας άνοδο στη διακίνηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο της τάξεως του 19,45%.
Το λιμάνι της Βαλένθια ακολουθούν, με βάση τις διαχειρισθείσες εμπορευματικές ροές, αυτά της Βαρκελώνης (1,04 εκατ. εισαγόμενα/εξαγόμενα ΤΕUs), της Αλχεθίρας (0,390 εκατ. TEUs) και του Μπιλμπάο (0,29 εκατ. TEUs). Πιο συγκεκριμένα, η Βαρκελώνη διαχειρίστηκε το 29%, η Αλχεθίρας το 10,89% και το Μπιλμπάο το 8,01% της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βάσει των στοιχείων, η διακίνηση στα τερματικά του λιμένα της Βαλένθια ισοδυναμεί με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα τερματικά της Βαρκελώνης και της Αλχεθίρας συνδυαστικά. Συνολικά, οι τρεις αυτοί λιμένες διαχειρίζονται το 80% περίπου των εμπορευματοκιβωτίων που εισάγουν και εξάγουν οι ισπανικές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, τα στοιχεία του Puertos del Estado, σε συνδυασμό με τον Δείκτη Συνδεσιμότητας (Liner Shipping Connectivity Index ‒ LSCI) της UNCTAD, καταδεικνύουν την ανοδική σημασία του λιμένα της Βαλένθια ως πύλης εμπορευματικής διασύνδεσης της Ισπανίας με την υπόλοιπη παγκόσμια οικονομία. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο λιμένας της Βαλένθια, κατά το β΄ τρίμηνο του 2020, διατηρήθηκε στην κορυφή του ισπανικού λιμενικού συστήματος σε όρους συνδεσιμότητας, ενώ παράλληλα κατετάγη 4ος σε ευρωπαϊκό επίπεδο και 21ος σε παγκόσμιο επίπεδο.
Φωτό: Michael/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ