
Φως στην αγορά των product tankers επιχειρεί να ρίξει με νέα της ανάλυση η Drewry. Ειδικότερα, ο οίκος αναλύσεων τονίζει ότι η συγκεκριμένη αγορά από τον Απρίλιο του 2020 έως σήμερα είναι αντιμέτωπη με σημαντικές διακυμάνσεις, απόρροια της πανδημίας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ενώ τα μέσα κέρδη για τα MR τον Απρίλιο του 2020 ξεπέρασαν τα $60.000/ημέρα, καταγράφοντας μηνιαία αύξηση 97%, οι συνθήκες της αγοράς άλλαξαν δραστικά τους επόμενους μήνες, καθώς κορυφαίοι παραγωγοί πετρελαίου και διυλιστήρια προσάρμοσαν τα επίπεδα προσφοράς μαύρου χρυσού. Ως εκ τούτου, μεταξύ Απριλίου και Δεκεμβρίου 2020, τα μέσα κέρδη για τα product tankers υποχώρησαν κατά 85%.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι μετοχές των εταιρειών του κλάδου, οι οποίες, μετά την πτώση των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2020, κατέγραψαν κέρδη. Βέβαια, τα κέρδη κατά την περίοδο της πρώτης έξαρσης της πανδημίας δεν ήταν βιώσιμα και μοιραία οι εν λόγω μετοχές υποχώρησαν σε χαμηλά 52 εβδομάδων το δ΄ τρίμηνο του 2020, περίοδος παραδοσιακά καλή για την αγορά των product tankers.
Oι υψηλές διακυμάνσεις συνεχίστηκαν και το 2021, με το μπλοκάρισμα στο Σουέζ τον Μάρτιο και την κυβερνοεπίθεση στο Colonial Pipeline το πρώτο μισό του Μαΐου να παρέχουν στήριξη στα κέρδη των product tankers για συγκεκριμένες διαδρομές. Συνεπεία αυτού, οι μετοχές παρουσίασαν συνολικά αύξηση το α΄ εξάμηνο του 2021.
Στο παρακάτω γράφημα της Drewry παρουσιάζεται η πορεία των μετοχών τριών εταιρειών διαχείρισης product tankers εισηγμένων στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές: Ardmore Shipping (ASC), Scorpio Tankers (STNG) και Torm PLC (TRMD). Οδηγός της πορείας αυτής και για τις τρεις εταιρείες αποτελούν τα οικονομικά αποτελέσματα, σημειώνει η Drewry.
Η Drewry εκτιμά ότι τα χειρότερα έχουν περάσει για τις τιμές των μετοχών εταιρειών διαχείρισης product tankers, με τους μαζικούς εμβολιασμούς να δίνουν ώθηση στην κατανάλωση πετρελαϊκών προϊόντων και στη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά. Την ίδια ώρα, οι τρεις προαναφερθείσες εταιρείες ακολουθούν εντός του 2021 μια αλλαγή στρατηγικής σε ό,τι αφορά τις συμφωνίες ναύλωσης και τις συνέργειες με άλλες εταιρείες στο πλαίσιο διαφοροποίησης των δραστηριοτήτων τους. Τα παραπάνω συνηγορούν προς μια ανάκαμψη της αγοράς, καταλήγει η Drewry, με τις εκτιμήσεις βέβαια σε ένα τόσο αβέβαιο περιβάλλον να κρίνονται επισφαλείς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ