
Η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών -ITF) και το Joint Negotiating Group (JNG) των εργαζομένων στη ναυτιλία συναντήθηκαν στο πλαίσιο του International Bargaining Forum μεταξύ 1 και 3 Σεπτεμβρίου προχωρώντας σε σημαντικές διαπραγματεύσεις για τις αυξήσεις στις μισθοδοσίες ναυτικών. Nα σημειωθεί ότι το JNG αποτελείται από το International Maritime Employers’ Council (IMEC), την International Mariners Management Association of Japan (IMMAJ), την Korean Shipowners Association (KSA) και την εταιρεία Evergreen.
Όπως αναφέρει το ITF στην ανακοίνωσή του, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων τα ζητήματα προς επίλυση ήταν πολλά καθώς υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις σε ό,τι αφορά την κερδοφορία των επιμέρους κλάδων της ναυτιλίας αν και τα λειτουργικά κόστη έχουν αυξηθεί λόγω της πανδημίας. Ωστόσο και τα δύο μέρη αναγνώρισαν τις θυσίες των ναυτικών καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, έχοντας συμβάλλει τα μέγιστα προκειμένου να διατηρηθεί η ομαλότητα στη μεταφορά προϊόντων.
Οι διαπραγματεύσεις κατέληξαν στις εξής συμφωνίες:
– Aύξηση 3% στα μισθολόγια και τις αποζημιώσεις αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2022.
– Aύξηση 1,5% στα μισθολόγια και τις αποζημιώσεις αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2023.
Η μισθολογική αυτή αύξηση από 1/1/2022 αφορά κατώτερα πληρώματα που απασχολούνται σε 9.200 πλοία εγγεγραμμένα σε ανοικτά νηολόγια.
Πριν την έναρξη των διαπραγματεύσεων κρατικές αρχές, φορείς εκπροσώπησης της εργοδοσίας και τα ναυτεργατικά συνδικάτα είχαν στενή συνεργασία με τα δύο μέρη εκφράζοντας τις ανησυχίες τους για το τρόπο συνολικής αντιμετώπισης των ναυτικών από τις κυβερνήσεις εν μέσω της Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ