
Πρόσφατα το Πεκίνο ανακοίνωσε την αναθεώρηση μιας νομοθεσίας σύμφωνα με την οποία πλοία που μεταφέρουν συγκεκριμένα φορτία θα πρέπει να παράσχουν λεπτομερή στοιχεία στις κινεζικές αρχές πριν εισέλθουν στα χωρικά ύδατα της Κίνας.
Η αναθεωρημένη νομοθεσία, η οποία ήδη έχει πυροδοτήσει αντιδράσεις, απαιτεί από ξένες διαχειρίστριες εταιρείες υποβρυχίων, πυρηνοκίνητων πλοίων, πλοίων που μεταφέρουν ραδιενεργά υλικά και πλοίων μεταφοράς χύδην υγρών φορτίων να παρέχουν στις κινεζικές αρχές λεπτομέρειες όπως το όνομα του πλοίου, το λιμάνι που θα προσεγγίσει, τον τύπο φορτίου, την ώρα άφιξης κ.ά.
Για τα πλοία και τις διαχειρίστριες εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με τη νομοθεσία υπάρχουν σημαντικά πρόστιμα. Την ίδια ώρα, η νομοθεσία δίνει το δικαίωμα στο Πεκίνο να διατάξει την αποχώρηση αυτών των πλοίων υπό το πρίσμα ότι απειλούν την ασφάλεια της Κίνας.
Η κίνηση αυτή μεταφράζεται από αναλυτές ως μία ακόμα προσπάθεια της Κίνας να ενισχύσει την επιρροή της στη Νότια Σινική Θάλασσα. Η Κίνα διεκδικεί την κυριαρχία της σε πολλές παράκτιες περιοχές της Νότιας Σινικής Θάλασσας, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που βρίσκονται εκατοντάδες μίλια πέρα από το όριο των 12 ναυτικών μιλίων που έγινε αποδεκτό από την UNCLOS. «Η Κίνα απλώνει νομικά δίχτυα σε περιοχές που διεκδικεί, προκειμένου με κάποιον τρόπο να νομιμοποιήσει τις διεκδικήσεις αυτές», αναφέρουν στην πλειοψηφία τους αναλυτές της Δύσης. Οι ΗΠΑ ήδη κάνουν λόγο για «σοβαρή απειλή» για την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και το ελεύθερο εμπόριο.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Ιανουαρίου η Κίνα ενέκρινε μια νέα νομοθεσία που επιτρέπει ρητά στην Ακτοφυλακή της να ανοίγει πυρ εναντίον ξένων πλοίων. Ο Coast Guard Law εξουσιοδοτεί την Κινεζική Ακτοφυλακή «να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης όπλων, όταν η εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα παραβιάζονται από ξένους οργανισμούς ή άτομα στη θάλασσα».
Φωτό: EPA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ